معاون درمان وزارت بهداشت از آموزش هزار و 100 مدیر بیمارستانی توسط هفت تیم بین‌المللی داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در همایش ظرفیت سازی مدیران بیمارستان‌های دولتی یک از اهداف مهم و سهگاه طرح تحول سلامت را افزایش کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌ها خواند و گفت: آغاز اعتباربخشی بیمارستانی و اتمام آن تا پایان دولت و توانمندسازی مدیران بیمارستانی دو اقدامی بود که در این زمینه صورت گرفت. طرح توانمندسازی مدیران بیمارستانی دو سال پیش کلید خورد و امروز به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: ابتدا مدیران هر بیمارستان را از لحاظ دانش و مهارت ارزیابی، 266 مدیر را انتخاب و برای این تعداد آزمون برگزار کردیم. نتایج این آزمون نقشه راه برای تدوین نیازهای آموزشی مدیران شد با همکاری سازمان جهانی بهداشت هفت برنامه آموزشی در این زمینه تدوین و آماده شد.

آقاجانی ضمن بیان آموزش مدیران بیمارستانی توسط هفت تیم بین‌المللی و داخلی با مسئولیت رده اول آموزشی ادامه داد: به طوری که 100 نفر مدرس از 10 قطب کشوری انتخاب شده تا از سوی این هفت تیم آموزش دیده و سپس هزار و 100 مدیر بیمارستانی را طی یک دوره 40 هفته‌ای آموزش دهند تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات، افزایش بهره‌وری بیمارستان‌های دولتی در حوزه منابع مالی، ‌انسانی و فیزیکی و رضایت مردم و ارائه‌کنندگان خدمت باشیم.

وی اظهار داشت:‌ دوره اول آموزش مدیران بیمارستانی از 12 آبان ماه آغاز و تا 27 آبان ماه ادامه دارد از طرفی در آذر ماه برنامه سراسری آموزش هزار و 100 مدیر در 10 قطب کشوری آغاز می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: علی‌رغم پیشرفت کشور در زمینه علوم بالینی پزشکی، علم مدیریت بیمارستانی، توسعه کافی پیدا نکرده و میان این دو حوزه ناهماهنگی وجود دارد که تلاش ما کاهش فاصله میان این دو حوزه است، از طرفی امیدواریم این آموزش دیدگان تا زمان منطقی باقی مانده در سمت خود بمانند از همین رو وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده که حتی‌الامکان کمترین تغییرات را در اداره بیمارستان‌ها ایجاد کنند.

بکارگیری بیش از 7 هزار نیروی بهداشت و درمان در مراسم اربعین 
آقاجانی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای مراسم پیاده‌روی اربعین یادآور شد: در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه 7 هزار و 500 نیروی بهداشتی درمانی مستقر هستند. همچنین به فاصله هر 5 کیلومتر یک پایگاه اورژانس قرار دارد و به طور کلی 7 بیمارستان صحرایی و 20 بیمارستان پشتیبان در این مراسم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار