وقوع حملات تروریستی در پاریس موجب شد سختگیری پلیس فرانسه نسبت به مسلمانان این کشور بیش از گذشته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله تایم در گزارشی به قلم "ویوین والت" و در ارتباط با سالگرد حملات خونین پاریس نوشت: یک سال از حملات گسترده و خونیبار به پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد می‌گذرد و در این مدت بیش از همه مسلمانان فرانسه آسیب دیدند. مسلمانان فرانسه همواره خود را در معرض اتهام از سوی نیروهای پلیس می‌بینند و با کوچکترین اتفاقی در محاصره پلیس‌های مسلح قرار می‌گیرند.

در 13 نوامبر 2015 (22 آبان 1394) یک رشته از حملات هماهنگ‌شده‌ تروریستی متشکل از تیرباران‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری در منطقه‌های یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس، فرانسه منجر به کشته شدن 130 نفر و مصدومیت 368 نفر شد. این حملات تروریستی در نزدیکی ورزشگاه استاد دو فرانس شمال پاریس، و ایل دو فرانس به وقوع پیوست و دست‌کم سه انفجار جداگانه و شش تیراندازی در محدودهٔ پاریس گزارش شد. علاوه‌بر آن یک گروگان‌گیری در تئاتر بتکلان انجام شد که 60 تا 100 نفر گروگان گرفته شده‌بودند.

"دریسیا،" یک شهرند مسلمان فرانسوی، می‌گوید:ساعت 4:30 صبح زنگ خانه‌ام به صدا درآمد. از رختخواب برخواستم و با خواب‌آلودگی کامل در را باز کردم که ناگهان با یورش 10 پلیس مسلح با کلاه کاسکت به آپارتمانم مواجه شدم. دختر 7 ساله‌ام از وحشت فریاد می‌کشید. پلیس نتوانست مدرک مشکوکی در آپارتمان من پیدا کند؛ اما وقتی رئیسم از ماجرا باخبر شد، باوجود 10 سال سابقه کار من را اخراج کرد.

این اتفاق برای بسیاری دیگر از مسلمانان فرانسه رخ داده است. پلیس فرانسه اغلب توضیحی به مسلمانان بابت یورش به خانه‌هایشان نمی‌دهد و فقط به گفتن این نکته که "دستور از مقامات بالا رسیده است" بسنده می‌کنند. پلیس فرانسه به بهانه اینکه حملات تروریستی پاریس را داعش انجام داده است، فشارهای زیادی را علیه مسلمانان این کشور وارد می‌کند. قوانین جدید امنیتی به پلیس فرانسه اجازه می‌دهد با سلاح گرم به خانه مسلمانان و افراد مشکوک به اقدام تروریستی یورش ببرند.

باوجود سختگیری‌های گسترده پلیس فرانسه؛ مردم این کشور معتقدند بار دیگر هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند و نیروهای امنیتی قادر به شناسایی و خنثی کردن آن نیستند. 

فرانسه میزبان 5 میلیون مسلمان است که بیشترین جمعیت مسلمانان در اروپا را تشکیل می‌دهد. برخورد نامناسب با مسلمانان در فرانسه اعتراض دیگر ادیان را نیز به همراه داشته است و حتی مسیحیان و یهودیان نیز موافق سختگیری بی‌مورد به شهروندان فقط به اتهام مسلمان بودن، نیستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار