پلیس بلژیک پیش از وقوع حملات تروریستی در پاریس پایتخت فرانسه، اطلاعاتی داشته است که می‌توانسته از این سلسله حوادث مرگبار جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک گزارش محرمانه پلیس بلژیک نشان می دهد که ماموران در 13 مورد مجزا اطلاعاتی دریافت کرده بودند که می توانست در صورت پیگیری و ادامه تحقیقات، به کشف عناصر تروریستی منجر شود.

گزارش منتشر شده نشان می دهد که 'صلاح عبدالسلام' مغز متفکر حمله های پاریس ماه ها پیش از این حملات با برخی افراد مظنون به اعمال تروریستی در بلژیک در ارتباط بوده، اما پلیس به این موضوع واکنشی نشان نداده بود.

پلیس بلژیک همچنین درخواست اسپانیا برای ارائه برخی اطلاعات درباره 'ابراهیم عبدالسلام' برادر صلاح و یکی از عوامل انتحاری را درست شش ماه پیش از وقوع این حادثه نادیده گرفته بود.

یک کمیسیون ویژه پارلمان بلژیک وظیفه رسیدگی به گزارش منتشر شده را بر عهده خواهد داشت.

فرانسه از زمان حمله تروریستی نوامبر گذشته در پاریس که به کشته شدن قریب به 130 تن و زخمی شدن ده ها تن دیگر انجامید، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

حمله یک راننده کامیون به مردم شهر 'نیس' در جنوب شرق فرانسه و دیگر حمله های تروریستی گاه و بیگاه عوامل داعش تاکنون موجی از وحشت و دلهره را بر جامعه فرانسه حاکم ساخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار