​مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوي از آمادگی ستاد حمل و نقل خراسان رضوی برای اعزام زائران كربلا در ايام اربعين خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری افزود: اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي مسئوليت كميته حمل و نقل ستاد پشتيباني راهپیمایی اربعين در خراسان رضوي را بر عهده دارد كه تاكنون 4 جلسه اين كميته با حضور نمايندگان دستگاه هاي عضو شامل حج و زیارت، پلیس راه، راه آهن، فرودگاه و تشکل های صنفی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اين كه بر اساس تصميم گيري ستاد اربعين كشور، مرز خروجي تعيين شده براي شهروندان استان خراسان رضوي فقط مرزهاي شلمچه و چذابه است، افزود: اين 1500 دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران راهپيمايي اربعين حسيني (ع) از استان خراسان رضوي از طريق مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان در نظرگرفته شده است.

نصري افزود: با توجه به اينكه در سال جاري مرز خروجي زائرين استان ، شلمچه و جزابه تعيين شده و از طرفي با وجود ظرفيت ريلي استان ، هماهنگي هاي لازم در خصوص تامين افزايش توان ريلي براي جابجايي زائرين براي حفظ ايمني بيشتر زائرين، با اداره كل راه آهن استان صورت پذيرفته است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوي گفت: پيش فروش بليت اتوبوس براي مرز شلمچه از 14 آبان ماه جاري و براي مرز چذابه از 15 آبان ماه جاري آغاز شده است و تا 30 آبان از طريق همه سامانه های اينترنتي خرید بليت، دفاتر فروش بليظ سطح شهر و تلفن رزرواسيون 38086 ادامه دارد.

وي درباره نرخ بليت اتوبوس از مشهد به چذابه و يا شلمچه نيز گفت: نرخ بليت اتوبوس در نظر گرفته شده توسط بخش حمل ونقل مسافر از شهر هاي اين استان به چذابه و يا شلمچه نسبت به نرخ استان های همجوار کمتر است.

نصري افزود: زائران، هم مي توانند فقط براي رفت نسبت به انعقاد قرارداد اتوبوس اقدام كنند و هم به صورت رفت و برگشت با قيمت بليت مذكور قرارداد منعقد كنند.

وي با تاكيد بر اين كه محدودیتی برای فروش بلیت نداریم؛ گفت: هزار و 500 دستگاه اتوبوس بين شهري در سطح استان داریم که دستور داده شده تا به منظور خدمات رساني به زائران اربعين همه آماده و حتي در صورت لزوم سرویس های غير ضروري حذف خواهد شد.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوي افزود: توصیه ما این است که زائران به صورت گروهی به شرکت های حمل و نقل مراجعه کنند و قرارداد دربستی منعقد کنند تا در برگشت مشکلی نداشته باشند.

وي به زائراني كه قصد عزيمت به مرز كشور عراق به منظور تشرف به كربلا با اتوبوس را دارند توصيه كرد تا هر چه سريع تر نسبت به انعقاد قرارداد با شركت هاي حمل ونقل مسافر اقدام تا در روز هاي پاياني با كمبود عرضه و افزايش احتمالي نرخ مواجه نشود.

وي افزود: كميته حمل و نقل ستاد پشتيباني اربعين در خراسان رضوي با حضور نمايندگان اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي ، نماينده شركت هاي حمل ونقل مسافر خراسان رضوي و حج و زيارت استان در طبقه همكف پايانه مسافربري امام رضا(ع) مشهد از 20 آبان مستقر است و ضمن نظارت بر انعقاد قرارداد براي اعزام زائران اربعين با اتوبوس، به شكايات احتمالي زائران رسيدگي مي كند. همچنين سامانه پيامكي 1000525 و نيز شماره تماس 38519502 به منظور دريافت شكايات احتمالي زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: آمادگی ، ستاد ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.