اطلاعات علمی ما و دانش امروز ما در سطح عام جامعه به یک شکل فست فودی است.

عباس سجادی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به آنکه با توجه به این افزایش بی رویه و غیرمتعارف فضای مجازی در دنیا از جمله کشورمان ضرورت خواندن کتاب بیشتر احساس می شود، گفت: اطلاعات علمی ما و دانش امروز ما در سطح عام جامعه به یک شکل فست فودی است و به واسطه آنکه ابزاری پیدا می کنند مطلب را بدون ویرایش فکری در صفحه مجازی می گذارند.این مسئله ضرورت کتابخوانی را بیشتر نشان می دهد.

وی افزود: در ابتدا باید امکان در دسترس بودن کتاب فرام شود و در وهله بعدی قیمت تمام شده کتاب بسیار پایین تر بیاید و دولت سوپسیدی جدی در این زمینه هزینه کند تا بتوان وضعیت کنونی نشر را بهبود بخشید و از این حالت بیرون رفت. فرهنگ مهمترین رکن جامعه است و روی همه چیز از جمله سیاست می تواند تاثیر بگذارد.


سجادی ادامه داد: فضای مجازی سهل الوصول ترین فضایی است که در اختیار همه وجود دارد باید منابع موثق را در فضای مجازی قرار بدهیم. یکی از دغدغه های جدی در این زمینه بی مطالعه بودن نشر مطالب در فضای مجازی است. نشر اتفاقات در فضای مجازی بدون مطالعه اتفاق می افتد و چیزی را اشاعه می دهد که سندیت علمی و فرهنگی  ندارد. 


این شاعر با اشاره به آنچه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رخ داد، اظهار داشت: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد نشانه تهی بودن فرهنگ است. یک فرد بی فرهنگ زمام امور را در دست می گیرد و به ریاست جموری یک کشور می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عباس سجادی ، ادبیات ، شاعر ، کت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار