حضور کارمندان دولت در آزمون قرآن کریم یکی از تفاوت های اصلی آزمون سال جاری نسبت به سال های قبل است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه حفظ و مفاهیم امروز پنجشنبه 20 آبان در دو نوبت در دبیرستان البرز برگزار شد.
 
در این آزمون شرکت کنندگان در 18 رشته حفظ و 19 رشته مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت.

در خصوص برگزاری این آزمون حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اساسی آزمون امسال حضور کارمندان دولت و آموزش و پرورش است.

وی افزود: با مشارکت بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقرر شد تا قبولی در این آزمون برای کارمندان دولتی به منزله آموزش ضمن خدمت تلقی شده و در سنواتشان لحاظ شود.

حشمتی در خصوص بخش‌های اضافه شده به آزمون سال جاری خاطرنشان کرد: در بخش مفاهیم، مفهوم سوره صف، تدبر در جزء 29 قرآن کریم به آزمون سال جاری اضافه شده و در بخش عترت نیز تدبر در صحیفه سجادیه به نهج البلاغه افزوده شده است.

وی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در این آزمون عنوان کرد: در کل استان تهران 3098 شرکت کننده حضور دارند که در شهر تهران 1408 نفر هستند.

معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور 70 درصدی بانوان دراین آزمون تشریح کرد: در استان تهران 1120 خانم در بخش کتبی و 221 نفر در بخش شفاهی شرکت کرده اند و تعداد کل آقایون 743 نفر درآزمون کتبی و 14 نفر در آزمون شفاهی حضور دارند.

وی در رابطه با زمان برگزاری آزمون شفاهی خاطر نشان کرد: استان ها و شهرستان ها دو تا اوایل آذرماه برای برگزاری آزمون شفاهی فرصت دارند اما در تهران این آزمون در تاریخ 4و5 آذر برگزار خواهد شد.
 

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار