ازدواج دختران جوان با پیرمردان سالخورده از نمونه اخبار تامل برانگیزی است که گاهی شاهد آن هستیم،پدیده ای که در این گزارش تلاش می شود ابعاد جامعه شناختی و و روانشناختی آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حکایت زندگی دختران جوان که با مردانی به سن پدر ازدواج می کنند!/استدلال این دختران و مردان چیست؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،تناسب سن عقلی میان زوجین در ازدواج یکی از مولفه های تعیین کننده در موفقیت پیوندهای مشترک به شمار می رود.

کارشناسان علوم رفتاری و روانشناسان معتقدند هیچ معیار و ملاک علمی مشخص و دقیقی برای موفقیت قطعی در ازدواج وجود ندارد و به واقع اختلافات سنی میان زوجین ضرورتا عامل قطعی و تعیین کننده ای در حصول موفقیت زوجین نبوده و نیست.

صدیقه نوبهار،در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح تاثیر اختلاف سن میان زن و مرد در بروز شکست یا حصول موفقیت قطعی در ازدواج اظهار داشت:یک ازدواج موفق تابع و معلول بسیاری از مولفه ها و باید ها و نبایدها است که سن ازدواج و اختلاف میان زوجین نیز بخشی از آن به شمار می رود.

وی افزود:با نیم نگاهی بر ازدواج های موفق و ناموفق در محیط پیرامونی خویش به دفعات و کرات مصادیقی را مشاهده می کنیم که با وجود رعایت شرایط سنی منطبق و رایج با عرف اجتماعی ،بازهم زندگی های برخی فرجام خوشی نداشته و یا بالعکس با وجود اختلاف سنی،بعضا برخی ازدواج ها با موفقیت همراه شده است.

روانشناس و کارشناس علوم رفتاری عنوان کرد:با این وجود تجربه ثابت کرده با لحاظ کردن سن معقول و آنچه که عرف جامعه آن را پذیرفته،احتمال شکست در ازدواج تا حدودی کاهش می یابد و بالعکس عدم رعایت آن می تواند ضریب بروز ایجاد بن بست ها و انسدادهای احتمالی را افزایش دهد.

نوبهار گفت:آنچه که در خصوص سن ازدواج و بررسی و تحلیلِ مناسب یا نامناسب بودن زوجین برای زندگی مشترک مطرح است به سن عقلی افراد باز می گردد.

وی افزود:بعضا شاهد هستیم از مَنظر علم روانشناسی،متخصصان و کارشناسان امر در صورت تناسب بلوع فکری و عقلی طرفین ازدواج هیچ منع علمی را برای پیوند یک مرد40 ساله با یک دختر 25 ساله مطرح نمی کنند.

روانشناس و کارشناس علوم رفتاری عنوان کرد:به واقع آنچه که باعث عدم منع روانشناختی و روانشناسی در این ازدواج می شود به میزان پختگی مرد 40 ساله یا بلوغ عقلی او باز می گردد که اگر در مصاحبه ها و سنجش هایی که صورت می گیرد،تفاوت جدی و معنا داری با میزان ضریب پختگی دختر 25 ساله وجود نداشته باشد طبیعتا برداشت ها،نگرش ها،نگاه به زندگی و نوع جهان بینی این دو با تفاوت های فاحش و مشهودِ جدیِ چالش برانگیز مواجه نخواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص چرایی تحلیل ازدواج دختران جوان و یا بعضا نوجوان با پیرمردهای سالخورده گفت:در این مورد خاص نمی توان صرفا با ملاک عمل قرار دادن بلوغ فکری یا سن عقلی زوجین موضوع را تحلیل و بررسی کرد زیرا فاصله سنی بسیار زیاد میان زن و مرد در آن حدی که یک طرف را جوان و یا نوجوان و طرف دیگر را پیر یا سالخورده اطلاق کنیم از اساس مستعد بروز ابهامات،لغزش ها و نارسایی های جدی است زیرا از بُعد روحی،روانی تناسب و سنخیت چندانی میان یک فرد جوان یا نوجوان با یک فرد پیر و کهنسال وجود ندارد.

نوبهار در واکاوی دلایل ازدواج های اینچنینی گفت:به واقع نمی توان یک دلیل خاص را برای این ازدواج مطرح کرد و ابعاد روحی وروانی انسان آنچنان پیچیده و چند لایه است که برای هر موضوع و سوژه خاصی،دلایل متعددی وجود دارد.

وی افزود:اما آنچه که در اکثریت قریب به اتفاق این ازدواج ها به عنوان انگیزه اصلی و ابتدایی مطرح می شود به بضاعت و تمکن مالی مرد سالخورده معطوف می شود که زوجه را ترغیب می کند به دلیل قدرت اقتصادی این فرد اولویت ها و عنصرهای دیگر ازدواج را نادیده بگیرد.

روانشناس و کارشناس علوم رفتاری عنوان کرد:از سوی دیگر،شرایط سنی یک فرد سالخورده بگونه ای است که زندگی مشترک با دختری جوان،پر هیجان و شاداب و با طراوت به مثابه مُسَکنی است که در قبال به دست آوردن آن حاضر می شود هزینه های هنگفت و بسیار سنگینی را پرداخت کند.

*خلاءهای حمایتی و ایفای نقش پدرانه

کاظم سوریان،جامعه شناس وآسیب شناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح عوامل موثر در چنین ازدواج هایی گفت:برخی دختران جوان با از دست دادن پدر خویش در سنین کودکی یا نوجوانی همواره خلاء حمایتی یک پدر را در روح و روان خویش احساس می کنند و در چنین شرایطی ناخود آگاه زوجه ترغیب می شود به ازدواج با مردی سالخورده تن دهد تا آن فقدان و خلاء را پرکند که به واقع چنین افرادی بیشتر به دنبال برخورداری از نقش پدرانه طرف مقابل در چنین ازدواج هایی هستند.

وی افزود:در نقطه مقابل فوت دختر در برخی خانواده ها باعث می شود تا پدر خانواده برای پرکردن این خلاء به ازدواج با دختری جوان ترغیب شود که در این خصوص انگیزه اصلی را باید در ابعاد روحی،روانی و عاطفی این طیف مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

سوریان عنوان کرد:برخی از مردان سالخورده نیز معتقد هستند انتخاب افراد کم سن و سال ثبات و پایداری بیشتری را برای زندگی مشترک آنها به ارمغان می آورد زیرا پرونده عاطفی و عشقی این طیف(دختران  نوجوان و کم سن و سال)سبک تر از افرادی است که از سن بیشتری برخوردار هستند و به تبع خاطرات تلخ و شیرین بیشتری را در گذشته تجربه کرده اند.

*تبعات و پیامدهای ازدواج هایی با اختلاف سنی بالا

حسین احتشام،جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح پیامدها و تبعات چنین ازدواج هایی عنوان کرد:علیرغم طرح و بحث نظریه های گوناگون در خصوص ازدواج مردان سالخورده با دختران کم سن و سال،در کلیت امر چنین ازدواج ها و پیوندهایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا تبعات و پیامدهای آن غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

وی افزود:عدم وجود تناسب روحی و  عاطفی میان زوجین در این ازدواج ها موضوعی غیر قابل انکار است و قاعدتا مواجهه دختر پرهیجان و پر جنب و جوش با مردی سالخورده که افزایش سن او را کسل و بی حوصله ساخته در میان مدت و بلند مدت سردی و اختلاف را در زندگی پیدار خواهد کرد.

احتشام گفت:از سوی دیگر با افزایش سن،ضریب احتمال فوت و مرگ و میر به میزان قابل توجهی تشدید می شود و نتیجه چنین ازدواج هایی زنان بی سرپرستی خواهد بود که زندگی اجتماعی آنها با چالش های جدی و زیانباری همراه می شود.

جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:تولد فرزند در چنین ازدواج هایی نیز خود معضلی دیگر است که از دست رفتن پدر و سرپرست خانوار برای کودک یا نوجوانی که در این خانواده ها متولد شده را دشوار و دردآور خواهد کرد.

وی در خاتمه یادآور شد:در جمع بندی این موضوع باید گفت بهترین فاصله سنی برای ازدواج حداکثر 2 تا 5 سال است و تجربیات پیشین ثابت کرده،عموما ازدواج با افرادی که از لحاظ سنی از تناسب بیشتری برخوردا هستند با چالش ها و فراز و نشیب های کمتری همراه است و البته در این میان هستند افرادی که هیچ توجهی به این توصیه ها نمی کنند و در نهایت شکست،سرخوردگی و مشکلات عدیده و ریز و درشتی را به تبع چنین پیوندهایی تجربه می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه اصفهان
۱۳:۳۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام من نامادری داشتم مادرم جداشد زمانی ۲۴ سالم بود به مرد ۷۳ ساله ازدواج کردم الان ۴۰ سالمه شوهرم ۲ماه پیش فوت کرد درسن ۸۸ سالگی هیچی ندارم و بچه های شوهرم کاغذ عقدمودزدیدندمدرکی ندارم ومیخوان ازخونه بیرونم کنند خدایا کمکم کن
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هموطنان گرامی هرکس تو دنیا یه جور زندگی رودوست داره چون الانه زمان قدیم نیست خیلی از رسم رسومات جمع شده سرنوشت هرکسی تو دست خودشه قسمت دست خداست و بستگی به پدر مادر داره که برای فرزندش چه مال اموالی جا گذاشته الان در جهان امروزی پول اولین آخرین شناخته شده ودیده میشود چون پول نداری بدبختی زیاد داری بازم بدبختی پس یک زندگی معمولی بهتر از داری نداری است
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هموطنان گرامی هرکس تو دنیا یه جور زندگی رودوست داره چون الانه زمان قدیم نیست خیلی از رسم رسومات جمع شده سرنوشت هرکسی تو دست خودشه قسمت دست خداست و بستگی به پدر مادر داره که برای فرزندش چه مال اموالی جا گذاشته الان در جهان امروزی پول اولین آخرین شناخته شده ودیده میشود چون پول نداری بدبختی زیاد داری بازم بدبختی پس یک زندگی معمولی بهتر از داری نداری است
Iran (Islamic Republic of)
ريحانه
۰۳:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
واقعا متاسفم كه وقت ميذاريد براي اينكه كساني رو قضاوت كنيد بدون دونستن احساسشون
واقعا كاش بشه جاي قضاوت هاي بيجا كمي به خودتون نگاه كنيد
احساس يك زن بي ارزش نيست كه جوني و عمرشو روزهاي خوش خودش رو هدر بده براي پول با مردي كه بهش عشقي نداشته باشه
با اين حرفاتون خانمها رو بي ارزش جلوه ميديد
بله هست استثناء هايي كه بخاطر شرايط زندگي تن به ازدواج با فاصله سني زياد ميدن
ولي بي شمار هستن افراديكه ناگهان مردي با سن خيلي بالاتر وارد زندگيشون شده كه به خواست خدا بوده و احساس عشق بهش پيدا كردن و همه ي عشقي كه به يكي ديگه ميتونستن داشته باشن به اون دارن
مگه چندسال زنده ايم؟كه تن به اين ازدواج بدن و بشينن روزشماري كنن براي جدايي
كمي خجالت بكشيد از حرفهاتون
ننويسيد
به خودتون تذكر بديد
عقايدتون مال خودتون
لطفا سكوت كنيد
هركسي مسئول اعمال خودشه و بس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۷
در ازدواج تنها سن شناسنامه ای ملاک نیست . سن بیولوژیک اهمیت داره اما تنها به عنوانی یکی از ملاک های درجه دو . گاهی یه آقای 40 ساله و یه دختر خانم 25 ساله به هم میان . اگه طرفین به هم بخورن (نه اینکه دختر 20 ساله با مرد 70 ساله که جای پدر بزرگشه) اختلاف سنی خوبه به شرط اینکه نباید دلیل ازدواج صرفا مالی باشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من با اقایی ازدواج کردم خودم 27 سالمه شوهرم 76 سال دوستش دارم ولی خجالت میکشم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۲:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
چرا دخترا با پیرمرد پولدارازدواج نکنن؟وقتی که دختر فقیر باشه.وقتی پدر نداره.وقتی مادرش داره جون میکنه خودش هم سخت جون میکنه فقط چندغاز حقوق میدن وقتی پدر نیست.مادر صبح تا شب سرکار.وقتی ابجی کوچیکت میخواد بره تازه مدرسه. کلاس اول.صبح ها خودش باید بیدارشه آماده شه تنها بره.وقتی مادرت کلفتی میکنه خونه مردم.چرا با پیرمرد پولدار نباید ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بخاطر اینکه من دقیقا در شرایطی که میفرمایید قرار داشتم. پدر نداشتم. مادرم جوون میکند. خودم هم جوون کندم ولی هیچ وقت تن به ذلت ندادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
وقتی دخترا بی حجاب میشن معلومه که هیچ پسری حاضر نمیشه بگیردشون و مجبور میشن به سن بالاها شوهر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
فقر= بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
سلام. مادرم از پدرم 15 سال کوچیک‌تره؛ برادرم هم از زن‌داداشم 18 سال بزرگ‌تره. دارند عاشقانه با هم زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی با هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
همش از فقر وبی پولی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
باتشکراز خبرهای خوبتان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
داشتنه پول خوشبختی نمیاره اما نداشتنش قطعا بدبختی میاره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
تنها عامل فقط وفقط فقر و بی پولیست تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
تنها عامل فقط وفقط فقر و بی پولیست تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
اختلاف سنی هیچ ملاک نیست. ما 3 سال اختلاف سنی داشتیم. همه اختلافات هم به خاطر مسائل مالی و اقتصادی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بنظرمن زندگی اگرشیرین باشه هیچ ربطی ب پول نداره چون هستندادمهایی ک ب ی زندگی ساده ارامش خوبی دارن وهستن ازلحاظ پول بی نیاز ولی درخانه ارامش ندارهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بنظرمن زندگی اگرشیرین باشه هیچ ربطی ب پول نداره چون هستندادمهایی ک ب ی زندگی ساده ارامش خوبی دارن وهستن ازلحاظ پول بی نیاز ولی درخانه ارامش ندارهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بنظرمن زندگی اگرشیرین باشه هیچ ربطی ب پول نداره چون هستندادمهایی ک ب ی زندگی ساده ارامش خوبی دارن وهستن ازلحاظ پول بی نیاز ولی درخانه ارامش ندارهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
منم اگه عقل الانم رو داشتم با یه پیرمرد پولدار ازدواج میکردم الان چیه مرد کارمند جوان؟تا کی روزا رو بشمرم تا حقوق و یارانه ها را بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
سن یکی از معیارهاست و نباید تنها دیده بشه . وانگهی سن بیولوژیک ملاکه و نه فقط سن شناسنامه ای . البته خوب نیست کسی با هم سن پدرش ازدواج کنه اما الان برعکس ازونور بوم دارن می افتن . حتی اختلاف سنی طبیعی هم انکار میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
وقتی پسر جوان همت و غیرت لازم را مصروف ندارد دختر جوان هم ... !
وقتی خانواده پسر را برای انسان شدن و مرد شدن تربیت نکنند
و وقتی خانواده دختر را برای انسان شدن و زن بودن تربیت نکنند
و وقتی ایمان جای خود را به دنیا طلبی و هوا‌پرستی داد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
سلام
15 سال اختلاف سنی شاید این دوره زمونه زیاد باشه ولی میشه بفرماید کدام پدر و دختری با هم 15 سال اختلاف سنی دارند
شما اگر با دختری که 16 سال از شما کوچتر هست هم ازدواج کنی ولی با تقوا باشه و مطیع همسر زندگی مثل بهشته
حالا شما بیا با یک دختره که اختلاف سنیت باهاش 3 تا 5 باشه ولی اطلاعت از همسر نداشته خاله زنک هم که باشه مثل جهنمه زندگیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
با همه این حرفها اختلاف سنی باید اندک باشد و الا مشکل ساز خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
دلیل اصلی رو آوردن به این گونه ازدواج مسائل اقتصادی خانواده‌ها میباشد که دختر تن به اين ریسک میدهد اگر هم ازدواج موفق نبود برگه آزادی دختر امضا میشود ودیگر برای زندگی آینده اش به هر شگلي که بخواهد کسی نمی‌تواند دخالت کند وبه این صورت که متداول شده زندگی مجردی خانمها بیشتر شده وبادوست شدن با پسرها ی مجرد دیگرپسري هم حاضر به ازدواج نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
99 درصد دخترانی که با مردی همسن پدر خود تن به ازدواج میدهند برای "پول" هست نه هیچ چیز دیگه
Germany
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
100 درصد به خاطر پول هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بعد چجوریه هیج دختری با پیرمرد فقیر ازدواج نمیکنه؟؟!!
چجوریه همشون با پیرمردای پولدار ازدواج میکنن...
نکنه پیرمرد فقیر خونش با پولداره فرق داره؟؟؟؟
هممون والا میدونیم چه خبره فقط وانمود میکنیم بی خبریم...
پول برا دخترای الان از اکسیژن واجب تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
اگرچه شروع یه زندگی حتما نیازمند یه سری امکاناته ولی اینکه این امکانات در چه حدی باشه به عوامل مختلفی که مهمترینش باورها و نگرش های هر فرد هست بر می گرده.
پژوهش های زیادی توسط پژوهشگران غربی در مورد پول انجام شده که نشون می ده پول به تنهایی نمی تونه همه چیزو با خودش به همراه بیاره. (بعضی از این پژوهش ها در کتاب ها و مقالات ترجمه شده و قابل دسترسی هستش)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
جوان برای اینکه ازدواج بکنه نیاز به پول داره و پول رو موقعی بدست میاره که سنش بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
نه دیگه 60 سال !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
پول یعنی :خونه زندگی.ماشین مدل بالا. شخصیت.بهداشت. سلامت. اعصاب راحت. غم کمتر. رفاه بیشتر. ازدواج به موقه
گناه کمتر. دلخوشی بیشتر.رفتو آمد بیشتر با فامیل. احترام عموم مردم.
فکر کنم دلایل خوبی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
اره همه اینارو داره به شرط اینکه از راه درست بدست اورده باشی وگرنه خیلی ها هستند میلیادر هستند ولی درلشون پر خون هست . ماشین اخرین مدل سوار میشوند ولی فکرشون جای دیگه هست؛ بهترین غذا رو میخورند ولی نمیفهمند چی خوردند . اینا هم هست
Germany
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
پول شخصيت و خوشبختی نمياره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
درد آین است که جوان نميتونه ازدواج کنه . مگه پولدار باشه. و اینکه مگه چقد از جوانها پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
درد این نیست که جوان پول نداره . درد اینه که توقعات بیخود رفته بالا . اونم برای چشم تو هم چشمی هست... وگرنه زمان قدیم هم جوونا پول نداشتن ولی به راحتی تشکیل خانواده میدادند چون اصل زندگی بود نه مادیات . چاپ لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
خانم من 12 سال از من کوچکتره خودم 43 سالمه یه زندگی اروم و خوبی داریم دلیل نمیشه من خودم لیسانس و ایشون دیپلم علی رغم مشکلات زیاد که وجود داشته واقعا احساس ارامش می کنم و همچنین خانمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
خب هستند ولی تعداشون کمه . اکه اینجوریه منم خیلی ها رو میشناسم که با افراد پیر ازدواج کردند و سر 1 سال نکشیده طلاق گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
دلیلش اینه که اقتصاد داغونه
خواستگار جوان پول نداره حتی نمیتونه اجاره خونه رو بده

اگر اقتصاد درست بشه جوون بتونه از پس خرج خونه بر بیاد ببینم کدوم دختر میره سمت پیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
دلیلش اقتصاد نیست بلکه توقعات بیجا هست . والا به خدا زمان جنگ هم اقتصاد از الان بدتر بود ولی جوونا به راجنی اب خوردن ازدواج میکردن . چون توقعات پایین بود و مهم اصل زندگی کردن بود نه مادیات . الان جوون هایی رو میشناسم که میتوننند اجاره خونه بدهند ولی بخاطر توقع بالا دختر که میگه حتما باید صاحب خونه باشیم ازدواج بهم میخوره و اون دختر هم نمیتونه ازدواج کنه
Germany
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
خلا عاطفی نیست

این روزها همه چی شده پول و ظواهر همین دلیل انتخاب اینه

مثل گذشته هیچ دختری حاضر به ازدواج با پسری که بیکار باشه نیست

مثل گذشته ایمان و اخلاق افراد مهم نیست

وقتی پولدار باشه اخلاق و ایمان پیدا میکنه برای خانم ها

و این میشه پسر جوان تحصیل کرده که بیکار سن ازدواجش بالا میره
آخرین اخبار