کارگاه دو روزه مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران با حضور تمامی بهورزان شهرستان شوط در سالن هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت ودرمان شوط گفت: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش کیفیت مراقبت دوران بارداری، کاهش میزان سزارین و افزایش زایمان طبیعی و کاهش مرگ مادران باردار ذکر کرد و در خصوص تعریف ، اهمیت و پروتکل در مراقبتهای پیش از بارداری و بارداری، تشخیص بارداری و مراقبتهای معمول بارداری، مراقبتهای معمول و ویژه زایمان و بلافاصله پس از زایمان(6 ساعت اول پس اززایمان) توضیحاتی ارائه کرد.
رقیه احمدی افزود: منظور از مراقبتهای دوران بارداری تضمین این نکته است که هر حاملگی منجر به تولد فرزندی سالم شود، بدون اینکه به سلامت مادر خدشه ای وارد گردد. حاملگی را باید بعنوان یک پدیده فیزیولوژیک و طبیعی در نظر بگیریم و با آن برخوردی مناسب و منطقی داشته باشیم.
 وی تصریح کرد: ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که زنان باردار نیاز به رسیدگی و مراقبتهای ویژه ای از جانب خانواده و اطرافیان دارند.
کارشناس مادران شبکه بهداشت ودرمان شوط در خصوص شروع طرحی برای ادامه مراقبتهای دوران بارداری، مشاوره قبل از بارداری و مراقبت پیش بارداری، مراقبتهای دوران بارداری، دوران نفاس و موارد مراقبت ویژه ، نحوه برخورد و ارجاع و پیگیری مادران پرخطر، ثبت فرمهای مادران در پرونده های بهداشتی و... نیز مطالبی را اضافه نمود.
در پایان نیز جلسه به صورت کارگاهی با استفاده از بوکلت مادران با گزارشهای موردی پیش بارداری، بارداری و پس از زایمان پایان یافت.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.