مراسم نمادین آغاز مرحله سوم طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان ابتدایی استان مرکزی در سال تحصیلی جدید در اراک برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، امروز در دبستان مهتاب شهر اراک با حضور معاون فنی مرکز بهداشت استان، مدیر گروه سلامت خانواده و مدارس ، کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان استان، معاون مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش اراک و رئیس مرکز بهداشت اراک برگزار شد.
 معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی در این مراسم گفت: مهمترین هدف طرح تحول سلامت دهان و دندان، کاهش پرداخت از جیب مردم با توجه به شیوع بالای بیماریهای دهان و دندان با دو رویکرد کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان در گروههای هدف و افزایش سهم دولت در ارائه خدمات دندانپزشکی می باشد.
اسماعیلی افزود: در طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی در سال 95 ، یک هزار و 42 نفر نیروی آموزش دیده به ارائه خدمت وارنیش فلوراید و تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان جهت 88 هزار و 753 نفر دانش آموز مقطع ابتدایی در استان مرکزی می پردازند.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته در دو نوبت برای 87 هزار و 500 نفر دانش آموز وارنیش فلوراید انجام شد.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات خوب مرکز بهداشت استان مرکزی در تامین سلامت دانش آموزان گفت: مراکز بهداشت در کنار ما و حتی جلوتر از ما در سلامت دانش آموزان فعالیت می کنند.
دمنه اشاره کرد: آموزش پیشگیری ار بیماریهای واگیر و غیر واگیر ، نظارت بر بهداشت محیط و بوفه مدارس، خود مراقبتی  و سفیران سلامت دانش آموز و وارنیش فلوراید از فعالیت های مراکز بهداشت در مدارس استان می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی از دانش آموزان خواست تا به آموزش های مربیان بهداشت و مراقبین سلامت توجه کرده و این آموزشها را به خانواده ها نیز منتقل کنند.
کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت در این مراسم با تاکید بر اهمیت استفاده از مسواک بعد از صرف غذا گفت: وارنیش فلوراید در کنار مسواک و نخ دندان یک راه موثر برای پیشگیری از پوسیدگی دندانها می باشد.
گفتنی است در این برنامه از طرف مرکز بهداشت استان مرکزی یک بسته آموزشی _  بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و پمفلت های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
اجرای نمایش با موضوع اهمیت استفاده از مسواک، سرود و دکلمه توسط دانش آموزان دبستان مهتاب از دیگر برنامه های این مراسم بود که با انجام نمادین وارنیش فلوراید برای تعدادی از دانش آموزان پایان یافت.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سلامت ، خانواده ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.