دوره آموزشی و توجیهی مدیران مدارس تحت پوشش طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان با تاکید بر ضرورت آگاه سازی دانش آموزان مدارس حاشیه راهها به قوانین ترافیکی و تردد در محورهای ارتباطی گفت: اقدام های مناسبی با همکاری آموزش و پرورش استان برای ایمن سازی مدارس روستایی واقع در حاشیه راه ها صورت گرفته است تا دانش آموزان از حوادث تلخ تصادفات در امان باشند.

فروغ فاریابی با تشریح اهداف طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان گفت: این طرح در دو بخش شامل برنامه های آموزشی و ایمن سازی فیزیکی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح سعی می شود در قالب آموزش های ارائه شده آگاهی دانش آموزان و خانواده هایشان افزایش یافته تا مانع از آسیب های ناشی از رفتارهای پرخطر در حاشیه این مدارس شویم.

وی با بیان اینکه هدف از استمرار آموزش های تئوری تثبیت نکات ایمنی در اذهان دانش آموزان است، اضافه کرد: مدیران مدارس باید نسبت به برگزاری آزمون واقعی پیش از آموزش برای تعیین سطح دانش آموزان در جهت برنامه ریزی صحیح و کاربردی اقدام و آزمون پس از آموزش را نیز با رعایت همین موضوع برگزار کنند تا اثرگذاری طرح بررسی شود.

فاریابی افزود: در قالب ایمن سازی فیزیکی نیز نسبت به نصب تجهیزات ایمنی، اجرای خط کشی، چراغ های چشمک زن و علائم آشکارسازی مدارس اقدام می شود.

کارشناس پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این دوره آموزشی خواستار تعیین گذربان برای عبور ایمن دانش آموزان از عرض جاده در سریع ترین زمان ممکن شد و گفت: اطلاع رسانی به دانش آموزان برای استفاده از البسه رنگ روشن ویژه در ساعات تاریک از روز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است 40 باب مدرسه در استان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.