معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی همزمان با رویداد 2017 موزه ومرکز پژوهشی اقوام ایرانی و پوشاک خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهین دخت ملاوردی در جلسه ای که با حضور مسئولان خراسان رضوی در تهران برگزار شد افزود: بانوان همانطور که در طول تاریخ نقش مهمی در توسعه امور داشتند و برخاسته از روستاها بودند بایستی مجدد احیا شوند و در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: در استان خراسان رضوی باید دوکارگروه به صورت ملی و استانی تشکیل شود و موضوعات توسعه روستا و اشتغال پایدار و خانواده را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه پایدار روستاها باید به موضوعات سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر توجه شود، بنابراین باید در باره آیین و آداب و رسوم روستایی بویژه پوشاک سنتی و قدیمی روستائیان تحقیق و تفحص و پژوهش شود و نهایتا منتج به تشکیل موزه و مرکز پژوهش و عرضه همه جانبه تولیدات روستایی شود.

ملاوری عنوان کرد: باید در این مرکز به ظرفیت و پتانسیل بانوان روستایی بیشتر توجه شود و زمینه اشتغال پایدار بر اساس زندگی ایرانی اسلامی به منظور ارتقای سطح علمی، آموزشی و فرهنگی بانوان در روستاها فراهم شود.

معاون امور زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: با این اقدام علاوه برمزایای شغلی و ایجاد اشتغال از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می شود، بنابراین لازم است تا همزمان با رویداد 2017 موزه و مرکز پژوهشی اقوام ایرانی و پوشاک خراسان رضوی در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.