رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان ازنصب تمثال مبارک شهدای این شهرستان با بهترین آلیاژ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر فروغی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بیان با اشاره به رسالت بنيادشهيد و فلسفه تشكيل آن توسط حضرت امام درسال٥٨ اظهارداشت: بنيادشهيد و امورایثارگران با دو رويكردفرهنگي و رويكرد رفاهي و معيشتي خانواده هاي شهدا وايثارگران شکل گرفته است .

وی ضمن بیان رسالت و هدف اصلی بنیاد شهید و امورایثارگران در بعدفرهنگي عنوان کرد:ترويج فرهنگ ايثار وشهادت از اهم وظايف این بنياد است.

فروغی گفت :بنیاد شهید جهت حفظ آثار و نشر مطالب و زندگینامه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمينه هاي مختلفي مانند ؛جمع آوري آثارشهدا و جانبازان،خاطرات آنها و خاطرات شفاهي والدين شهدا اقدامات موثری را انجام داده بطوریکه آثار و خاطرات تمامی ۳۶۰ شهید شهرستان، جمع آوری و تدوین گردیده و این آثار درمرکز استان بصورت اسکن شده نگهداری می شود وپس از تکمیل موزه شهدا در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گفت:نشر کتب مرتبط به فرهنگ ایثار،نصب تمثال مقدس شهدا و برگزاری یادواره ها از جمله اقدامات بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

فروغی با اشاره به لزوم تحصیل بویژه جهت خانواده شهدا و جانبازان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ فرزند خانواده شهدا و جانبازان در ۶دانشگاه شهرستان در حال تحصیل می باشندکه تعدادی از این دانشجویان بومی و تعدادی غیر بومی می باشند.

وی در خصوص مشکل نصب نشدن مجدد تابلو تمثال شهدا در شهرستان بیان داشت: تابلو حامل تصاویر شهدا که سنوات گذشته نصب گردیده بود به دلیل مشکلاتی مانند نوع آلیاژ و شرایط جوی شهرستان جمع آوری گردیده و تعدادی از تابلوها به روستاها و شهرهای گوگد و گلشهر تحویل گردید تا در مکان های مناسب ازاین تمثال ها استفاده گردد

وی ادامه داد: تابلوهای خاص و شکیل برای شهر گلپایگان طراحی و تصویب شده است که هم از نوع آلیاژ سبکتر از آلیاژ سابق بوده و هم نسبت به موضوع استحکام در برابر وزش بادها و شرایط جوی شهرستان مناسبتر می باشد و با پیمانکار قرار داد کار بسته شده است و انشالله به زودی تمثال مبارک شهدا شهر را مزین خواهند کرد.

وی در خصوص وقفه در پروژه موزه شهدا گفت: بنا به دلایلی کار تکمیل موزه شهدا دچار وقفه شده بود و کار به پیمانکار جدید واگذار شده و هم اکنون شهرداری در حال تکمیل پروژه می باشد و پس از تکمیل پروژه آثار و خاطرات شهدا در این مکان با شرایط خاص و مناسب قرار خواهد گرفت.

فروغی باتوجه به لزوم حفظ و ساماندهی مقبره شهدا گفت: سال گذشته با توجه به اعتبارات و کمک شهرداری گوگد ؛گلزار شهدای شهر گوگد ساماندهی و تکمیل گردید.

وی در ادامه گفت:گلزار شهدای گلپایگان نیز نیاز به ساماندهی داشته و انشالله پس از اختصاص بودجه لازم ساماندهی گلزار شهدا انجام خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید شهرستان در خصوص نامگذاری یکی از میادین شهری با نام شهید خلبان بزرگی عنوان کرد: شهید خلبان بزرگی یکی از افتخارات شهرستان می باشد و با تعامل با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماکت هواپیما برای میدان مصوب گردیده و پس از ساخت، بیاد این شهید در میدان نصب خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر نامگذاری یکی از معابر به نام و یاد شهید مجید مهدوی در شهر گلپایگان خواهد بود.

فروغی در خاتمه گفت:همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگران و خانواده آنها می باشیم و بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایت تلاش خود را برای پیگیری مسائل آنها بکار خواهد گرفت و در این راستا دفتر حقوقی حمایت از جانبازان و ایثارگران در دادگستری پس از مدتها جهت کمک و راهنمایی و پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی جانبازان ایجاد شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.