شهردار دماوند از نامگذاری یکی از معابر شهر دماوند به نام شهید اقتدار سردار تهرانی‏‌مقدم خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی در بازدید و نشستی با مدیرکل و مسئولان اداره حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس شرق استان تهران واقع در شهر دماوند آمادگی شهرداری دماوند را در همکاری و تعامل بیش از پیش در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت وعده کرد.


وی، شهید را حاصل یک تربیت و فرهنگ غنی دانست و افزود: تکریم والدین شهدا یک وظیفه مهم است که مغفول مانده و به درستی به آن پرداخته نشده است.
شهردار دماوند اضافه کرد: اگر شهید و شهادت را یک ارزش والای انسانی بدانیم این ارزش در دامان پدرها و مادران شهدا ایجاد و پرورش یافته است.
وی اظهار کرد: تکریم این نسل که در کهنسالی به‌سر می‏برند از واجبات کار در حوزه ایثار و شهادت است.
همتی با اشاره به نقش و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رشد فرهنگ شهروندی خواستار ورود افراد متخصص و کارشناس به این حوزه مهم برای امور کارشناسی شد.
شهردار دماوند ضمن اینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری دماوند در این زمینه را وظیفه اعتقادی دانست، افزود: امروزه حفظ و ترویج آثار و ارزش‏های دفاع مقدس یک ضرورت اجتماعی است.
وی از نصب تابلو تمثال مبارک شهید کربلایی‏مهدی و همچنین نامگذاری یکی از معابر سطح شهر به نام شهید اقتدار سردار تهرانی‏مقدم در آینده خبر داد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس شرق استان تهران نیز در این نشست به نقش و اهمیت جایگاه مدیریت شهری در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و اثربخشی اشاعه این فرهنگ در حوزه مسائل اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهری اشاره کرد.
علی رحمانی از اقدامات شهرداری دماوند به ویژه نصب تمثال مبارک شهدا در سطح شهر با کیفیت بالا و در خور شأن این عزیزان قدردانی کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.