اعتیاد بلایی خانمان‌سوز و پدیده‌ای شوم اجتماعی است که با توجه به اقدامات قاچاقچیان و ترفندهای مختلفی که برای اهداف خود در پیش‌گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در فلاورجان برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد بلایی خانمان‌سوز و پدیده‌ای شوم اجتماعی است که با توجه به اقدامات قاچاقچیان و ترفندهای مختلفی که برای اهداف خود در پیش‌گرفته‌اند، باید برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کرد.

وی از استفاده از تجارب دولت قبلی برای مبارزه با مواد مخدر با توجه به سیاست‌های مقابله‌ای دولت گذشته گفت و افزود: با استفاده از این تجارب به این نتیجه رسیدیم که مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود که در همین راستا آمار کشفیات و معتادان که در گذشته بیان نمی‌شد، امروز در سطح جامعه منتشر می‌شود تا جامعه در جریان وضعیت اعتیاد کشور قرار گیرد.

استاندار اصفهان لزوم وجود طرح کرامت را با توجه به رویکرد جدید دولت در مبارزه با مواد مخدر مهم بیان کرد و عنوان داشت: در میان 24 آسیب‌ اجتماعی، رهبر معظم انقلاب اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و فسادهای سازمان‌یافته را دارای اولویت بیشتری نسبت به موارد دیگر دانستند.

زرگرپور ادامه داد: اجرای طرحی چون کرامت در شهرستان فلاورجان توسط نیروی مردمی بسیج در بین کارهای بزرگی که برای نظام انجام داده، یک طرح بزرگ و جامع است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همیشه برای اجرای طرح‌های بزرگ آمادگی لازم را داشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح کرامت به‌ طور آزمایشی در حال برگزاری بوده نیازمند بررسی متعدد و فراوانی است؛ استان اصفهان 10 درصد از جامعه کارگری کشور را دارد و با دارا بودن 330 هزار دانشجو در رتبه دوم کشور پس از تهران قرار گرفته است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به کاهش سن مصرف و ابتلا به مواد مخدر، خاطرنشان کرد: هر چند که نرخ ابتلا به مواد مخدر در استان اصفهان 1.6 درصد از میانگین کشوری پائین‌تر است، اما با وجود 700 هزار دانش‌آموز و ظرفیت‌های بزرگی که این استان دارد لزوم اجرایی شدن این طرح ضروری است.

زرگرپور در پایان از تشکیل کمیته کارگری، کمیته فرعی بانوان و کمیته دانش‌آموزی مازاد بر 5 کمیته اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان خبر داد و آن را نشان‌ دهنده اهمیت و توجه به پیشگیری از مواد مخدر برشمرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.