پارلمان مجارستان با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور، به منظور ممنوعیت ورود پناهجویان مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نمایندگان پارلمان مجارستان روز سه شنبه با اختلاف تنها دو رأی توانستند تصمیم "ویکتور اوربان"، نخست‌وزیر این کشور، مبنی بر ممنوعیت سکونت پناهجویان را رد کنند.

پیشنهاد ارائه شده در پارلمان این کشور با رای مثبت 131 نماینده رد شد، این طرح برای تصویب و اجرا به تنها 2 رای دیگر نیاز داشت. اوربان پیشتر اظهار کرده بود این طرح برای احترام به نظر مردم کشور، که مدتی پیش در یک همه پرسی طرح اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان را رد کردند، ضروری است.

وی در صحبت های خود اظهار کرده بود با وجود این که این همه پرسی به دلیل مشارکت کم مردم از نظر قانونی اجباری ایجاد نمی کند؛ اما باعث می شود تا دولت در مسیر خود محکم تر قدم بردارد.

اصرار اوربان به ممنوعیت ورود پناهجویان باعث شده تا سطح اختلاف وی با سایر سران کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یابد و همچنین تلاش آن ها برای پذیرش 1.4 میلیون پناهنده از ابتدای سال 2015 با اختلال مواجه شود. مجارستان سال گذشته به عنوان یکی از مسیرهای اصلی پناهندگان مورد استفاده قرار می گرفت که اوربان با ساخت نرده‌های سیم خاردار مانع ادامه این روند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار