در ساعات باقیمانده تا برگزاری ریاست جمهوری آمریکا، "دونالد ترامپ" و "هیلاری کلینتون" برای جلب نظر مساعد رای‌دهندگان به آب و آتش می‌زنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از "الکساندر برنز" نوشت: فقط چند ساعت تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت باقی مانده است و کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ" برای تصاحب بیشترین آرا به آب و آتش زده‌اند.

دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین ساعات مهلت تعیین شده برای تبلیغات از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و از سخنرانی در کلیسای فیلادلفیا گرفته تا محوطه کالج ویسکانسین به فکر جلب بیشترین آرا هستند.

پس از آنکه اف‌بی‌آی اعلام کرد به مورد مشکل‌آفرینی در بررسی‌های جدید ایمیل‌های هیلاری کلینتون نرسیده است، کمپین انتخاباتی این نامزد دموکرات با اطمینان و آرامش بیشتری مبارزات انتخاباتی را دنبال می‌کند. دموکرات‌ها بر روی آرای زودهنگام حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند از همه حامیان خود خواستند اگر خواهان باقی ماندن در خط زندگی هستند زودتر از سه‌شنبه پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

کمپین انتخاباتی ترامپ نیز از مردم آمریکا خواسته یک بار برای همیشه به جناح راست ملی‌گرا (اشاره به حزب جمهوری‌خواه) رای دهند.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی، انتخابات این دوره از ریاست جمهوری آمریکا را متفاوت با دوره‌های پیش ارزیابی کرده‌اند. به گفته آنها، هر دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات به طرز عجیبی در حال گدایی آرای مردم هستند و این طور وانمود می‌کنند که اهمیت انتخابات ریاست جمهوری 2016 برابر با آخرالزمان است.

ترامپ در سخنرانی‌های خود تاکید می‌کند این آخرین فرصت است تا نیروهای خارجی به هویت و قدرت آمریکا پی برده و از آن حساب ببرند. کلینتون نیز بر این نکته تمرکز کرده است که کشور باید به حقوق برابر برای زنان احترام گذارد و اقلیت‌ها در معرض هیچ تهدیدی نباشند.

کلینتون در سخنرانی نیوجرسی که جمعیت زیادی از سیاه‌پوستان را در خود دارد، به حمایت از رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها پرداخت. وی امیدوار است بتواند با جلب نظر موافق این افراد که قشر وسیعی از شهروندان آمریکایی را تشکیل می‌دهند، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری تضمین کند.

ترامپ هم به رای‌دهندگان هشدار داد احتمالا دیگر هرگز نامزد ریاست جمهوری مانند وی در امریکا نخواهند دید. ترامپ در سخنرانی ایووا چند بار تکرار کرد وی آخرین بخت رای‌دهندگان خشمگین برای سامان دادن به موضوع تجارت و پناهجویان است. ترامپ در بخشی از سخنانش گفت: رسانه‌ها، وال استریت و سیاستمداران تلاش می‌کنند ما را متوقف کنند زیرا به خوبی می‌دانند ما برای برچیدن سیستم تقلب وارد انتخابات شده‌ایم.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فقط تا صبح برگزاری انتخابات (8 نوامبر) برای تبلیغات فرصت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار