در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز، کلنگ یک بیمارستان جدید 700 تختخوابی در منطقه میانرود، به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این آیین، دقایقی پیش با حضور دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شیراز برگزار شد.
در راستای تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شیراز در نقاط جغرافیایی مختلف شهر، کلنگ این بیمارستان، در منطقه میانرود، واقع در جنوب شیراز، به زمین زده شد.
به کمک این اقدام، زمینه های دسترسی عادلانه ساکنان منطقه جنوب شیراز به خدمات سلامت با وجود دیگر مراکز موجود، گسترده تر شده و با توزیع کارشناسانه در نیازسنجی ارائه خدمت، مردم این منطقه از شیراز نیز همانند مناطق شمال، شرق و غرب شیراز، از خدمات درمانی بهره مند می شوند.
با آغاز طرح تحول نظام سلامت و گسترش بسته های خدمتی آن به عرصه بهداشتی و نیز با توجه به وجود زیرساخت برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس، توان مضاعفی برای توسعه خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها در این استان به کار بسته شد.
به موازات این برنامه، تلاش های جدی برای توسعه خدمات درمانی در این مناطق نیز در کنار خدمات بهداشتی، انجام شد و امروز، بیمارستان منطقه میانرود نیز به عنوان طرحی موثر در ارتقای خدمات سلامت به مردم جنوب شهر شیراز، با حضور وزیر بهداشت، در زمینی به مساحت 20هکتار، کلنگ زنی شد.
این بیمارستان در 45متری فرزانگان، اراضی احمدآباد کوه پهن با زیربنای حدود 65هزار مترمربع، با 700تخت بیمارستانی، کلنگ زنی شد.
پیش بینی شده برای ساخت این بیمارستان، حدود دویست میلیارد تومان و برای تجهیز آن نیز بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار صرف شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار