در برنامه ملی افتتاح بلوک های زایمانی در 135شهر کشور، بلوک زایمانی شهرستان داراب، به چرخه ارائه خدمت پیوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همزمان با حضور دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان فارس، 714واحد تک نفره زایمان طبیعی در 144بیمارستان، 135شهر و 37دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور، به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح شد.
این بلوک های زایمانی با دارا بودن اتاق های LDR تک نفره، به عنوان یکی از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت برای ترویج زایمان طبیعی، در کشور تعریف شد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با عزمی مصمم در این راستا گام برداشت.
بلوک زایمان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب نیز خدمتی با هدف گسترش طرح تحول نظام سلامت در اقصی نقاط کشور، امروز، هجدهم آبان، همزمان با سراسر کشور گشایش یافت.
عملیات ساخت این بلوك زایمانی در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، کمتر از یک سال پیش آغاز شد و در برنامه امروز، 6 واحد LDR در زمینی به مساحت 500 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 600میلیون تومان به بهره برداری رسید.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری شبکه بهداشت و درمان داراب، در نظر دارد سه واحد LDR جدید نیز در این بیمارستان راه اندازی کند.  
بلوک زایمانی LDR بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم، با امکان زایمان بدون درد و زایمان فیزیولوژیک آغاز به کار کرده و در آینده نزدیک، امکان زایمان در آب نیز برای این بلوک فراهم می شود.
یک تخت این بلوک زایمانی دارای امکانات اتاق عمل و یک تخت نیز ایزوله بوده و امکان 6زایمان همزمان نیز در این بلوک زایمانی فراهم شده است.
مراقبت های مامایی و مراقبت از نوزاد، همچنین وجود 6تخت معاینه اولیه، از دیگر خدمات این بلوک زایمانی به مادران داراب است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: بلوک ، زایمانی ، داراب ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار