قزوین؛

طرح مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در بوئین زهرا

با توجه به آغاز فصل سرد ، طرح مراقبت فعال سندرم فوق حاد تنفسي پرندگان در سطح شهرستان، اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا هدف از اجرای این طرح را تشخیص به موقع و سریع موارد احتمالی بیماری بیان کرد.

 مهدی مهرزاده افزود : طراحی، تهیه و توزیع اطلاعیه های بهداشتی ، مراجعه حضوری کارشناسان دامپزشکی به واحدهای اپیدمیولوژیک ، تماس تلفنی با دهیاران روستاها ، همکاری کارشناسان بخش خصوصی دامپزشکی شامل مراکز مایه کوبی ، کلینیکها و داروخانه های دامپزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرد از مرغداران صنعتی و پروش دهندگان طیور بومی و روستایی خواست از ورود پرندگان وحشي به مرغداري از طريق نصب توري و حفاظ و ترميم خرابيهاي آن جلوگيري کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا همچنین به پرورش دهندگان طیورتوصیه کرد فقط از واحدهای مورد تائید دامپزشکی دان تهیه کنند و علائم مشکوک بیماری را هر چه سریعتر اطلاع دهند.

مهرزاده همچنین بر کنترل تردد پرسنل و كارگران شاغل در مرغداري  ، ممانعت از ورود حيوانات ولگرد به عنوان ناقلين مكانيكي به داخل محوطه پرورش ، امحاء‌ بهداشتي لاشه ها ،  پاكسازي ، ضد عفوني كامل سالن و كليه لوازم و تجهيزات ،  عدم فروش مرغ پايان دوره به صورت زنده در بازارهاي محلي و ممانعت از ورود وسايل نقليه به داخل مرغداري و در صورت اضطرار ضد عفوني کردن كليه وسايل نقليه قبل از ورود به مرغداري تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.