قزوین؛

آغاز طرح ملی مراقبت فعال آنفلونزای پرندگان

همزمان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان قزوین گفت: این طرح  در سه جمعیت مختلف طیور شامل پرندگان موجود در بازارچه ها و باغ وحش ها، طیور بومی روستایی و در نهایت طیور صنعتی اجرا می شود.

وحید ابراهیم نژادحمیدی هدف از اجرای این طرح ملی را تعیین وجود و یا نبود تیپهای احتمالی آنفلوانزای طیور بویژه H۵-H۷-H۹  بیان کرد .

وی  یادآورشد: انتخاب واحدهای روستایی و صنعتی برای نمونه گیری به صورت تصادفی است و نمونه های اخذ شده مورد آزمایش دقیق سرولوژی و مولکولی قرار خواهد گرفت.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان اظهارداشت: در استان قزوین ۳۷ واحد صنعتی، ۵۰ روستا و همچنین بازارچه عرضه پرندگان، باغ پرندگان و باغ وحش استان مشمول طرح خواهد شد.

به گفته ی ابراهیم نژاد حمیدی ، نمونه های سرمی و سواب از واحدهای اپیدمیولوژیک مدنظر، اخذ می شود و آزمایش سرولوژی و مولکولی در آزمایشگاه مرجع و مرکزی اداره کل دامپزشکی استان و آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان گفت : طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان به مدت ۴۲ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار