هنگامی که مسابقات لیگ بانوان دوچرخه سواری برگزار شد دو رکابزن ماموران تست دوپینگ را دیدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مسابقات لیگ بانوان،دو رکابزن  که پشت خط استارت رقابتها برای مسابقه ایستاده بودند تا مسابقات آغاز شود به محض اینکه ماموران تست دوپینگ را می بینند از حضور در مسابقه منصرف می شوند و مربیانشان رکابزنان دیگری را جایگزین می کنند اگرچه این دوچرخه سوارن  پیش از این چندین مدال در رقابتهای دیگر کسب کرده اند.در نتیجه این دو رکابزن محل مسابقات را بدون اجازه ترک می کنند در صورتی که اسم آنها جزو رکابزنان حاضر در رقابت ها بوده است.

رکابزنان فراری در رشته های استقامت و نیمه استقامت فعالیت دارند و با توجه به اینکه این عکس العمل فدراسیون دوچرخه سواری آنها را جزو رکابزنان دوپینگی اعلام کرده است.در این خصوص با مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:با توجه به اینکه این دو رکابزن محل مسابقات را ترک کردند برای آنها کمیته انضباطی تشکیل خواهیم داد و در اردوهای تیم های ملی دعوت نخواهند شد زیرا با کاری که انجام دادند مشخص شد، دوپینگ کرده اند و  به این خاطر از رقابتهای بعدی حذف خواهند شد.

وی افزود: شاید هم ما اشتباه می کنیم اما به هر حال آنها جزو رکابزنانی بودند که نامشان در لیست رقابت ها حضور داشته و پیش از این هم جزو سکو آورها بودند اما در هر صورت این رفتار آنها مشکوک است زیرا بدون اجازه دکتر فدراسیون محل مسابقه را ترک کردند.

اگر مربیان تیم ها خوب نباشند مربی خارجی جذب می کنیم

وی در خصوص جلسه کمیته فنی که روز گذشته برگزار شده بود ،بیان کرد: روز گذشته جلسه کمیته فنی برگزار شد و تصمیماتی در خصوص برگزاری اردو ها،مسابقات و وضعیت تیم های ملی گرفته شد همچنین مقرر گردید تیم و رکابزنان اعزامی به مسابقات به صورت کیفی اعزام شوند. برای فدراسیون تعداد نفرات اعزامی اهمیتی ندارد نتیجه و مدال آوری آنها مهم است همچنین اگر فعالیت مربیان رضایت بخش نباشد مربی خارجی برای تیم ها جذب خواهیم کرد.


زمان اردو برون مرزی رکابزنان بستگی به وضعیت جوی کشور دارد

چایچی تصریح کرد: برای تیم های ملی یک اردوی برون مرزی در نظر گرفته ایم که با تصمیم کمیته فنی برگزار خواهد شد و اگر در کشور  امکان برگزاری اردو را نداشتیم تیم 20 روز پیش از مسابقه به هندوستان اعزام خواهد شد اما اگر توانستیم در ایران اردو برگزار کنیم یک اردو 10 روزه پیش از مسابقات در هندوستان برگزار می کنیم.

 مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در خصوص رکابزنانی که به اردو دعوت شده اند تاکید کرد: تا به حال 9 رکابزن در تیم بانوان بزرگسال ،5 رکابزن برای حضور در تیم جوانان و 7 رکابزن برای تیم مردان به اردو دعوت شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار