استاندار ایلام گفت: در حال حاضر قصد داریم اقدامات لازم را به منظور ایجاد پایانه مرزی رسمی در دهلران به کار گیریم.

///
محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان متبوع خود اظهار داشت: همانطور که می‌دانید در طول دو و سه ماه گذشته در هر شهرستان قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

وی افزود: قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی، صنعتی و تولیدی را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند تا مشکلات موجود در این زمینه با مشارکت بانک‌ها رفع شود. در 10 شهرستان استان ایلام قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی برقرار شده و گزارش‌های لازم هم به حوزه معاونت اقتصادی ارائه می شود.

استاندار ایلام با اشاره به مراسم اربعین حسینی و عبور زائران از مرزهای استان اظهار داشت: از 5 روز گذشته روزانه 20 هزار نفر از زائران اربعین از مرز مهران عبور کردند و از آنجایی که بازگشت این زائران زودتر خواهد بود تراکم جمعیت در روز اربعین احتمالا وجود نخواهد داشت. 

وی با تأکید بر اینکه زوار اربعین باید از طریق ویزا وارد کشور عراق شوند خاطر نشان کرد: امنیت مربوط به مرزها در 3 و 4 سال گذشته تأمین بوده و خوشبختانه مشکل امنیتی وجود نداشته است. امنیت مرزها دراین زمینه کاملا تأمین است.

استاندار ایلام گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کردند لذا مسئولان به میزان جمعیت، زیرساخت‌های لازم را تقویت کردند تا مشکل خاصی پیش نیاید. در حال حاضر قصد داریم برای سال آینده اقدامات لازم را به منظور ایجاد پایانه مرزی رسمی در دهلران به کار گیریم. 

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار