نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید واشینگتن باید نظام رأی‌گیری جدیدی را در پیش بگیرد که آمریکایی‌ها مجبور نشوند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ جیل استاین در مصاحبه با ماهنامۀ امریکایی «ریزِن» گفت نامزدهای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه «خطرناک و غیرمقبول» هستند.

استاین ادامه داد درگیر شدن ذهن مردم با این سؤال که «آیا یک فاشیست را ترجیح می‌دهم یا یک جنگ‌‌طلب؟» موضوعی «شرم‌آور» است.

نامزد حزب سبز خاطر نشان کرد: «از تمامی دلایل وحشت از راه‌یابی دونالد ترامپ به کاخ سفید آگاهم، اما معتقدم نباید خود را فریب دهیم که با رفتن هیلاری کلینتون به کاخ سفید، شب‌ها با آرامش می‌خوابیم.»

وی افزود: «هر دوی آن‌ها به اشکال متفاوت، خطرناک و نامقبول هستند. به همین دلیل باید این نظام سیاسی را، که در خدمت گروه‌های بسیار اندک و پرقدرت است، کنار بگذاریم.»

نتایج نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهد جیل استاین از حمایت دو درصدی رأی‌دهندگان امریکایی برخوردار بوده و پشت سر گری جانسون، نامزد حزب لیبرترین قرار دارد. حدود پنج درصد از رأی‌دهندگان حامی جانسون هستند.

نامزدهای احزاب ثالث در امریکا، از جمله دو حزب سبز و لیبرترین، با چالش‌هایی جدی مواجه بوده و اغلب از مناظره‌های انتخاباتی نیز کنار گذاشته می‌شوند.

استاین همچنین افزود این دوره از انتخابات فرصتی تاریخی را برای احزاب ثالث به وجود آورده تا به نظام دو حزبی در ایالات متحده پایان دهند.

نتایج نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد نامزدهای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2016 منفورترین نامزدها در طول تاریخ انتخاباتی این کشور هستند.

بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز و سی‌بی‌اس نیوز، اکثریت رأی‌دهندگان ، ترامپ را فاقد صلاحیت ریاست‌جمهوری و کلینتون را غیرقابل‌اعتماد و فریبکار می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار