مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: پارک‌های بانوان تعریف مشخصی دارند که باید امکانات و فعالیت‌های ارایه شده در آن بر اساس آن تعریف باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان بیان داشت : پارک بانوان بسیاری از شهرستان‌های خوزستان در حد زمین باقی مانده و علاوه بر آن بسیاری از آنها هنوز ساخته نشده‌ و جانمایی آنها نیز مناسب نیست.

 موسوی افزود: پارک‌های بانوان تعریف مشخصی دارند که باید امکانات و فعالیت‌های ارایه شده در آن بر اساس آن تعریف باشد.

وی گفت: پارک بانوان گلستان اهواز فقط صبح تا ظهر باز است و در عمل در تابستان غیرفعال بود.

موسوی ادامه داد: پارک بانوان شهروند اهواز نیز فقط یک فضای باز است که نیاز به امکاناتی چون استخر، سالن والیبال و فوتبال دارد.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از طرح تاب‌آوری زنان گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب ‌های اجتماعی حوزه زنان در ‌خوزستان انجام شد که نتایج خوبی دربرداشت.

موسوی با اشاره به طرح جامع آموزش مهارت‌های زندگی نیز بیان کرد: این طرح در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی و آموزش‌های مهارت‌های زندگی پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی و اجتماعی، افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده، توسعه مشارکت در امور شهری و ارتقای فرهنگ را از اهداف این طرح خواند و گفت: توان افزایش و توسعه ظرفیت‌های جامعه محلی با آموزش 50 تشکل اجتماعی محور و یا سازمان‌های مردم نهاد بومی از طریق برگزاری آموزشگاه‌های محلی و برگزاری 6 کارگاه آموزشی برای 2 هزار نفر صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز منعقد شد که در راستای طرح تحول سلامت است اما این طرح آن طور که باید جا نیفتاده است.


بهنام مریدی مدیرکل ثبت احوال خوزستان نیز در این نشست گفت: موضوع پارک بانوان بیش از 10 تا 15 سال است که مطرح شده و دزفول نخستین پارک بانوان را در خوزستان تاسیس کرد.

وی با اشاره به اهمیت ویژگی ها و طرح پارک بانوان اظهار کرد: نباید پارک های بانوان فقط به صورت نمادین باشند بلکه باید از امنیت کامل برخوردار باشند و بانوان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به شیوه مدیریت پارک‌های بانوان در خوزستان تاکید کرد: اگر شهرداری توان نگهداری از پارک بانوان را ندارد آن را به بانوان و بخش خصوصی بسپارد چراکه هم بهتر مدیریت می شود و هم بانوان از طریق آن می‌توانند درآمد زایی کنند.

در خوزستان 23 پارک ویژه بانوان وجود دارد که تنها تعداد کمی از این پارک ها راه اندازی شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.