روزهای هجدهم و بیست و چهارم آبان عضویت در کتابخانه های سمنان رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: بیست و چهارم آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام دارد و به همین منظور 2 روز در این ماه برای عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه های استان درنظر گرفته شده است.
علیرضا شاه حسینی افزود: 71 کتابخانه با بیش از یک میلیون و هفتاد هزار جلد کتاب در استان سمنان فعال است.
وی با بیان اینکه 51 کتابخانه استان سمنان زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است تصریح کرد: 18 کتابخانه در استان به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل در استان اداره می شود.
شاه حسینی افزود: بیش از 21 کتابخانه در مناطق روستایی و محروم استان سمنان فعال است که از این تعدا سه کتابخانه به صورت مشارکتی و 18 کتابخانه زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی قرار دارد.
وی افزود: ماهانه مردم در مناطق روستایی استان چهار هزار و 500 مراجعه به کتابخانه های روستایی دارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان اظهار داشت: بیش از 46 هزار نفر در کتابخانه های استان سمنان عضو هستند که با برنامه های تشویقی برای کتاب خوانی، پیش بینی می شود این عدد تا پایان سال 95 ، به بیش از 50 هزار نفر می رسد.
وی با بیان اینکه، بیش از 6 هزار نفر در کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان عضو هستند، تصریح کرد: از برنامه های اولویت دار این اداه کل، کیفیت بخشی کتاب ها درکتابخانه ها برای افزایش سرانه مطالعه در استان سمنان است.
وی افزود: ماهانه 47 تا 50 هزار جلد کتاب از کتابخانه های استان سمنان به صورت امانت در اختیار اقشار مردم قرار می گیرد که می توان با افزایش اعتبار و نیروی انسانی در کتابخانه ها، میزان حضور مردم در کتابخانه را افزایش داد.
24 آبان در تقویم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و نهاد کتابخانه های عمومی کشور 15 تا 27 آبان 95 را روزهای کتاب ،کتابخوانی و کتابدار نامگذاری کرده است.
انتهای پیام / د
برچسب ها: کتاب ، کتابخانه ، عضویت ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.