ارومیه؛

خرید 50 دستگاه آمبولانس برای تجهیز پایگاههای اورژانس آذربایجان غربی

مدیر اورژانس و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از خریداری 50 دستگاه آمبولانس برای مجهز ساختن پایگاه های اورژانس استان، تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛،دکتر باقر بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر 115 دستگاه آمبولانس در سطح استان خدمات ارائه می دهند، گفت: 25 دستگاه از این تعداد عمر بالای 7 سال داشته و باید نوسازی شود.

وی از خریداری 50 دستگاه آمبولانس مدرن بنز از کشور آلمان که مجهز به سیستم های نوین امداد رسانی هستند خبر داد و افزود: 25 دستگاه وارد کشور شده و هم اکنون در گمرگ بازرگان هستند که تا پایان آبان ماه سالجاری ترخیص و به پایگاه های اورژانس استان تحویل داده خواهد شد.

مدیر اورژانس فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان سال تمام این 50 دستگاه تحویل گرفته شود تا قسمتی از کمبودهای مراکز و پایگاه های اورژانس رفع گردد.

بهرامی با اشاره به اینکه این تعداد کافی نیست گفت: با توجه به نیاز استان، از رده خارج شدن تعدادی از آمبولانس های موجود و تاسیس پایگاه های جدید در آینده نزدیک، 50 دستگاه نمی تواند پاسخگوی نیازهای این بخش باشد.

وی با بیان اینکه 70 پایگاه اورژانس شهری و روستایی فعال در سطح استان فعالیت می کند گفت: در حال حاضر برای هر پایگاه یک دستگاه امبولانس ویژه و برای هر سه پایگاه، یک آمبولانس پشتیبان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.