معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف سالانه گوشت مرغ در استان اردبیل 25 کیلوگرم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی افزود:‌ در استان اردبیل سالانه بیش از 40 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و مصرف سرانه گوشت مرغ 25 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از 40 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود افزود: از این تعداد تولید 31 هزار تن مصرف داخلی و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه 150 هزار تن در کشور مازاد تولید در بخش طیور وجود دارد که با نظارت جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات زمینه صادرات فراهم شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید صنعت طیور مورد حمایت جدی قرار گرفته به طوری که صادرات آن نیز رونق گرفته است.

تکلوی با بیان اینکه جلوی صدور مجوز جدید در این حوزه گرفته شده و انتظار می‌رود صاحبان واحدهای فعال موجود بتوانند توان تولید خود را ارتقا دهند، بیان کرد: ‌در استان اردبیل 389 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت شش میلیون و 450 تن در هر دوره فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 38 واحد مرغ مادر گوشتی در استان به ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه در این حوزه فعالیت دارند که همچنان این واحدها مورد حمایت جدی هستند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، سرانه ، گوشت ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.