سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور مشارکت هرچه بیشتر در احداث خط دوم مترو، شورای شهر لایحه انتشار اوراق مشارکت این پروژه را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی پور در نشست خبری  اظهارکرد: شورای شهر اصفهان به منظور تامین هزینه های احداث خط دوم مترو با لایحه انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری موافقت کرد.
وی افزود:  براساس قانون بودجه سال ٩٥ كل كشور مبلغ 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت منتشر خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اين اوراق مشاركت با تعهد بازپرداخت اصل و سود آن به ميزان ٥٠ درصد دولت و ٥٠ درصد شهرداري است.
واشیانی پور ادامه داد: همچنین بانك عامل آن بانك شهر خواهد بود و كارگزاري آن توسط شركت شهر و آتيه انجام خواهد شد و اين اوراق پس از تاييد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان برنامه و بودجه به صورت رسمي، اعلان عمومي خواهد شد تا اين اوراق توسط شهروندان خريداري شود.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهری به دلیل فرسودگی کالبدی، عدم برخورداری مناسب از دسترسی سواره، تأسیسات، خدمات و زیرساخت های شهری آسیب پذیر بوده و از ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی کمی برخوردار است، اظهار کرد: بافت فرسوده شهری در فرایند زمانی طولانی شکل گرفته و تکوین یافته و امروزه در محاصره تکنولوژی عصر حاضر توسعه شهری گرفتار شده است.
وی با اشاره به اینکه این بافت ها به لحاظ ساختاری و عملکردی دچار کمبودهایی هستند که آن گونه که باید و شاید نمی تواند پاسخگوی نیاز ساکنان خود باشد، اضافه کرد: با توجه به این موضوع یکی از ضرورت های مهم شهر و شهرنشینی عصر حاضر بهسازی و بازسازی این بافت های شهری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در شهر اصفهان 69 پهنه بافت فرسوده وجود دارد که به ترتیب منطقه 3 شهری دارای 8 پهنه بافت فرسوده، منطقه 9 شهری دارای 10 پهنه و منطقه 15 شهری دارای 18 پهنه بافت فرسوده است که بالاترین آمار پهنه بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است.
واشیانی پور گفت: حدود 2هزار و 280 هکتار بافت فرسوده داریم که منطقه 3 با دارا بودن 8 پهنه بافت فرسوده بیشترین مساحت بافت فرسوده معادل حدود 313 هکتار را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: منطقه 5 نیز با کمترین بافت فرسوده با مساحت حدود 69 هکتار را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری از سال 86 تا آخر سال 94 در واقع 210 پروژه عمرانی در این بافت ها اجرا شده که 57 پروژه در منطقه 3 بوده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده تاریخی اصفهان 492.15 هکتار است و مساحت بافت فرسوده غیرتاریخی یک هزار و 788 هکتار است، افزود: مدیریت شهری اصفهان همواره توجه ویژه ای به احیای بافت های فرسوده شهری داشته و تلاش کرده که در راستای بهسازی و نوسازی این بافت گام های مؤثری بردارد.
واشیانی پور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردهای شورای دوره چهارم توجه ویژه به کاهش مشکلات محلات محروم با افزایش بودجه محرومیت زدایی بوده است، گفت: در دوره چهارم شورای شهر شاهد افزایش قابل توجه بودجه محرومیت زدایی هستیم، به این صورت که در سال 83 بودجه محرومیت زدایی در شهر اصفهان 41 میلیارد و 501 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: سال 85 این بودجه  10 میلیارد و 610 میلیون تومان بود و از آن پس تا سال 92 این مبلغ به صورت تقریبی ثابت ماند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اما در سال 1393 این مبلغ به 44 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و سپس در سال 1394 به مبلغ 67 میلیارد و 450 میلیون تومان و در سال 1395 این مبلغ به 77 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
واشیانی پور ادامه داد: در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان 8 بند نیز مورد بررسی قرار گرفت که 6 بند آن در زمینه لایحه هایی به همراه توافق نامه هایی با شهروندان در زمینه آزادسازی املاک بود.
وی تاکیدکرد: یک لایحه نیز در زمینه پیشنهاد انتشار 5هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تعهد بازپرداخت اصل و سود آن به میزان 50 درصد توسط شهرداری و 50 درصد توسط دولت بود که در کمیسیون تلفیق و کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: همچنین در جلسه روز گذشته لایحه ای در خصوص پیشنهاد برگزاری یک دوره مسابقه ورزشی با اعزام کارکنان شهرداری به مسابقه کلان شهرها با اعتبار 2 میلیارد ریال از ردیف رخدادهای فرهنگی که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفته بود، مصوب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هفته گذشته نیز، در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، 7 بند مورد بررسی قرار گرفت که یکی از بندها لایحه ای  در خصوص فروش قبر در قطعه 22 سازمان باغ رضوان (قطعه ایثارگران) به دیگر متقاضیان خرید براساس تعرفه مصوب در قطعه 24 بود که مورد تصویب قرار گرفت.
واشیانی پور خاطرنشان کرد: همچنین لایحه ای به همراه تعرفه بهای خدمات آمبولانس در سازمان باغ رضوان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین تاکید کرد: بر اساس این لایحه حمل متوفی از محدوده مناطق 15گانه شهر اصفهان اعم از مراکز درمانی، بیمارستان ها، منزل یا پزشکی قانونی و سایر موارد به آرامستان باغ رضوان رایگان است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همچنین لایحه ای به همراه گزارشات مالی و تفریغ بودجه سال 94 آرامستان های شهرداری اصفهان و لایحه ای به همراه تفریغ بودجه و گزارشات نهایی مالی سازمان عمران شهرداری در سال 94 و همچنین سازمان قطار شهری مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: لایحه پیشنهاد فروش واحدهای باقیمانده مجموعه تجاری حکیم که در آگهی های مزایده قبلی متقاضی خرید نداشته اند براساس پیشنهاد کمیسیون ماده 14 آیین نامه معاملات شهرداری اصفهان به خریداران آتی بر مبنای قیمت پایه مزایده مورد اعلام هیئت کارشناسان رسمی دادگستری مورد تبادل نظر و تصویب قرار گرفت.
واشیانی پور تصریح کرد: مشابه این لایحه نیز در خصوص فروش واحدهای باقیمانده در مجموعه ارگ جهان نما (فازهای سوم و چهارم) نیز مورد تبادل نظر و تصویب قرار گرفت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
ساخت مونوریل اصفهان _ نجف آباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
برای کاهش آلودگی هوای اصفهان, توسعه خطوط مترو و ساخت کنارگذر بتنی شرق اصفهان ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
ساخت ایستگاه مترو دانشگاه اصفهان, ساخت ایستگاه مترو ترمینال کاوه اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
سود اوراق مشارکت مترو اصفهان چقدر است ؟؟؟