مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در حال حاضر نگاه رسانه به سیاست ‌ها و یارانه ‌های دولتی است و تا زمانی که این وابستگی وجود داشته باشد اقتصاد رسانه معنا پیدا نمی‌ کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نگاه رسانه ‌ها به سیاست‌ ها و یارانه ‌های دولتی است، گفتت: عمیق‌تر شدن این وابستگی سبب می‌شود رسانه‌ ها نتوانند به رسالت‌های خود به خوبی عمل کنند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد رسانه گفت: وابستگی رسانه به یارانه دولتی سبب شده که اقتصاد رسانه فرصتی برای رشد پیاد نکند و وابستگی به دولت بیش از آنکه به ضرر دولت باشد، به ضرر رسانه‌ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید با تخصصی شدن به دنبال مخاطبان خاص باشند، افزود: شناسایی و توجه به نیاز مخاطب سبب می‌شود که روزنامه و به طور کلی استفاده از رسانه در سبد کالای خانوار مردم قرار گیرد و حمایت مخاطبان سبب حیات و رشد رسانه‌ ها می‌ شود.
مریدی با بیان اینکه در دنیای امروز خبررسانی به تنهایی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: مردم نیاز به تحلیل و تفسیر خبر دارند به همین دلیل رسانه‌ ها باید به سمت تخصصی شدن پیش روند و کار مطبوعات به متخصصان این حرفه سپرده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس  با بیان اینکه خبرنگار باید در حوزه کاری خود متخصص باشد، بیان کرد: سلیقه مخاطبان خبر به سمتی می‌رود که حتی خبرنگاری که خبر را تنظیم کرده در خوانش خبر موثر است، امری  که در رسانه‌ های حرفه ای جهان دیده می ‌شود.
وی با این بیان که رسانه ‌های استان فارس در حال گذر از مرحله خبررسانی صرف هستند، گفت: در برخی از روزنامه ‌ها آرام آرام فضا به سمت تحلیل و تفسیر خبر می ‌رود و ایمان دارم که تخصصی شدن فضای رسانه‌ های استان فارس در آینده نزدیک رخ می ‌دهد.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار