مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت ایران گفت: در کشور حدود 4 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند.

بیش از 4 میلیون نفر در ایران دیابت دارندعلی بنکدار مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دررابطه با انجمن مردم نهاد گابریک اظهار داشت: در انجمن گابریک اکثر قریب به اتفاق افراد دیابتی هستند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی این انجمن آموزش به افرادی است که درگیر بیماری دیابت هستند و با آموزش‌های ارائه شده می‌توانند بیماری خود را کنترل و زندگی سالم و عادی داشته با شند.

بنکدار در رابطه با آموزش های ارائه شده افزود: بیش از 18 دوره آموزشی برای 8 گروه هدف تدوین و اجر کرده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت گفت: فعالیت های این انجمن به صورت بین المللی بوده و ق رار است مقاله ای در سال 2017 و در روز جهانی دیابت در ارائه شود.

بنکدار در رابطه با آمار افراد مبتلا به دیابت در جهان بیان کرد: طبق آمار جهانی در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت مباشند و پیش بینی می شود در سال 2040 از هر 10 نفر در دنیا یک نفر مبتلا به دیابت باشد.

وی در خصوص تعداد مبتلایان به دیابت در ایران نیز گفت: در حال حاضر در کشور حدود 4 میلیون نفر از بیماری دیابت رنج می برند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت اظهار داشت: در دنیا از هر دونفر یک نفر از مشکل دیابت خود بی اطلاع است اما خوشبختانه در کشور ما این آمار یک نفر از هر چهار نفر است.

بنکدار در رابطه با خطرات بیماری دیابت گفت: دیابت بیماری خطرناک و شایعی بوده و سالانه هزینه بسیاری از بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: دیابت یکی از شایع‌ترین علل نابینایی، نارسایی کلیه‌ها و دیالیز در ایران و جهان به شمار می رود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت افزود: با وجود اینکه دیابت بیماری خطرناکی بشمار می‌رود اما با کسب  اطلاع از نوع بیماری در مراحل اولیه و آموزش‌های لازم در مورد نوع آن و رژیم‌های غذایی مناسب فرد مبتلا سالیان سال می‌تواند زندگی سالم و بی دغدغه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار