اظهار شرمندگی معاون پرستاری از تأخیر در پرداخت کارانه‌ها/ مقصر سازمان‌های بیمه‌گر هستند

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن عذرخواهی از همکاران به علت تأخیر در پرداخت کارانه‌ها گفت: عقب‌ماندگی پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر بیش از سه ماه توجیهی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد میرزابیگی در نشست خبری که امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به برخی از مسائل مهمی که در طول سه سال از عمر پرستاری از وزارت بهداشت در دولت یازدهم اتفاق افتاد گفت: در چند سال اخیر برنامه کاری تدوین، دنبال و دستاوردهای آن حاصل شد. حدود 24 بخشنامه، ابلاغیه و دستورالعمل مربوط به حوزه پرستاری در دو سال و نیم قبل و به طور عمده در سال گذشته تاکنون به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در طول طرح تحول حوزه سلامت 16 هزار نیروی انسانی جذب و در حال حاضر آماده آمارگیری هستند این نیروها به صورت خرید خدمت و شرکتی، افزایش تعداد نیروهای تمدید طرح و نیروهای موقت و دانشجویان بالینی به کار گرفته شده‌اند از طرفی یک نیروی دارای مدرک لیسانس شرکتی پرستار بدون توجه به محل خدمت قبل از کسورات 2 میلیون و 70 هزار تومان دریافتی دارند.

میرزابیگی اقدامات معاونت پرستاری برای ترمیم درازمدت این حوزه را این گونه اعلام کرد. تدوین سند عرضه و تقاضا که به زودی ابلاغ می‌شود و افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری به دو برابر میزان موجود و به کارگیری نیروهای دخیل در این حوزه از اقدامات با ارزش این معاونت محسوب می‌شود از طرفی رویکرد آموزشی به سمت بالینی‌تر شدن پرستاری در حال حرکت بوده و ابلاغیه‌ها صادر شده است. جذب اعضای هیأت علمی بالینی و افزودن تعداد مقاطع کارشناسی ارشد همچون رشته مدیریت پرستاری و تصویب دور‌ه‌های مهارتی کوتاه‌مدت پرستاری از دیگر اقدامات این حوزه است.

معاون پرستار وزارت بهداشت تبدیل وضعیت نیروها را تا قبل از یک ماه گذشته دچار مشکل خواند و افزود: اکنون این موضوع وضعیت مطلوبی به خود گرفته است و موضوع سختی کار، نوبت کار و مسائل مربوط به حقوق از طریق دولت پیگیری شده، همچنین نظام پرداخت یکی از 24 برنامه‌ای بود که با دستاوردهایی نیز همراه شد اما همچنان اختلاف دیدگاه و سلیقه وجود دارد. کارانه پرستاران نسبت به سال 92 تغییرات مثبتی داشته البته باز هم باید در این زمینه تلاش کرد.

وی در خصوص عقب‌ماندگی پرداخت کارانه‌ها اظهار شرمندگی کرد و ادامه داد: عقب‌ماندگی اشکال بزرگی است که بنده مسئول از این بابت اظهار شرمندگی و عذرخواهی می‌کنم البته مقصر وزارت بهداشت نیست بلکه سازمان‌های بیمه‌گر مسبب این عقب‌ماندگی هستند. بیمارستان‌ها در عین بدهکار بودن به پرسنل از بیمه‌ها طلب‌های بسیاری دارند. تأخیر در پرداخت پول بیمارستان‌ها توسط بیمه‌ها تا سه ماه قابل قبول است اما بیش از آن توجیهی ندارد.

میرزابیگی در پایان از همکاران پرستار خواستار تعامل و همکاری شد و افزود: ممکن است برخی بخشنامه‌ها سلیقه‌ای یا با تأخیر صورت گیرد. پرستاران برای تقویت نظارت باید با ما تعامل، همکاری و همراهی داشته باشند. از طرفی امیدوارم این همکاران در تدوین برنامه سال 96 با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار