مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به ارائه پیشنهاداتی درباره اصلاح قوانین مربوط به راه و ساختمان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اخوان عبداللهیان در جلسه مجمع نمایندگان استان گفت: پیشنهاد پیگیری تامین سهم اعتباری استان با عنایت به نسبت جمعیت  استان به کشور 7.9 درصد و نسبت مساحت استان به کشور 7.1 درصد که در حال حاضر حدودا 6 درصد می‌باشد، ارائه می‌شود.
وی افزود: پیگیری افزایش سهم اسناد خزانه اسلامی به میزان مطالبات 1460 میلیارد ریال ثبت شده در سامانه سبا و پیگیری تخصیص 100 درصدی اعتبارات ابلاغی در سال جاری نیز از دیگر درخواست‌های ما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است تا پروژه‌های در دست اقدام که اکثرا به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی، ناتمام مانده‌اند به اتمام برسند.
وی ادامه داد: کمک به تدوین قوانین مناسب جهت امکان ارائه تسهیلات به املاک بافت فرسوده و حاشیه شهرها که دارای سند مالکیت نبوده و به صورت قولنامه‌ای هستند و همچنین پیگیری افزایش و تخصیص سهم مناسب اعتبارات زیارت به استان و امکان بهره‌گیری از اعتبارات یاد شده در جهت تکمیل مبادی ورودی مشهد مقدس و پروژه‌های مهم از جمله اورژانس قائم و ... از دیگر درخواست‌های ما از نمایندگان محترم است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تدوین قوانین تسهیل‌گر ویژه، برای جذب سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در حوزه خدمات، مالیات، تامین اجتماعی، شهرداری و ...، تنظیم قوانین مشوق جهت جایگزینی مصرف سیمان به جای فولاد و قیر در پروژه‌های ساختمانی و راهسازی و همچنین تنظیم و تسهیل قوانین استفاده از ظرفیت شرکت‌های بیمه و منافع مستقیم ایشان در رفع نقاط پرحادثه از دیگر خواسته‌های ما در استان خراسان رضوی است.
وی افزود: تنظیم و تسهیل قوانین بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر وزارتخانه‌ها نظیر وزارت نفت و وزارت صنایع و معادن و ... جهت اجرای پروژه‌ها و تنظیم و تسهیل قوانین مشوق جهت مشارکت خیرین در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی سایر پیشنهادات ما در حوزه قوانین حوزه‌های عمرانی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.