رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:این استان به عنوان پایتخت مقاومت ایثار و شهادت شناخته می شود و تلاش می کنیم تا آثار رزمندگان، ایثارگران و شهدا را برای حال و آینده ثبت و ضبط و منتشر کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیرضا چرخابی، رئیس حوزه هنری خوزستان در مراسم شب خاطره با موضوع محرم در جبهه که با خاطره گویی راویان و با حضور آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و به همت حوزه هنری استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه در دفتر مطالعات و پایداری انجام شده که اولین است و با همکاری دانشگاه شهید چمران برگزار می شود. تلاش می شود تا برنامه های دیگر را با استفاده از سایر ظرفیت های استان خوزستان و دستگاه های مختلف برگزار کنیم.

وی افزود: همه خوزستان کربلای جنگ و هشت سال دفاع مقدس است. تدوین و جمع آوری آثار هشت سال دفاع مقدس از وظایف حوزه هنری است.

 غلامرضا بساک راوی و رزمنده نیز در ادامه اظهار کرد: عراق هیچ وقت نتوانست با شکنجه و ضرب شست بچه های ما را زیر سلطه خود بیاورد.

وی عنوان داشت: گروهبانی به اسم عبدالقادر آنجا بود که قهرمان جودوی ارتش الجیش بود وقتی دید شکنجه و انفرادی و غذا ندادن بی فایده است، فهمیدند که بچه ها خیلی به من گوش می گیرند مرا فراخواندند.

بساک بیان کرد: هیچ کدام از شکنجه ها و رنج های اسارت برای من به خاطر بد تبدیل نشد به جز همین یک باری که عبدالقادر مرا فراخواند، بعد از آن مرا با کلماتی چون نجس، آتش پرست و فرزند کفش خطاب می کرد و در نهایت نیز بعد از زدن پنج سیلی به من گفت برو آفتابه را بیاور تا دست هایم را بشورم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: درس هایی از اسارت گرفتم که در هیچ دانشگاهی نمی توان آن را یاد گرفت. ۵۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارم و با قلب، دو چشم، عصب دست چپ و فک بالای مصنوعی اصلا ناراحت از رزمندگی ام نیستم.

وی با آرزوی موفقیت برای دانشجویان خطاب به آنها گفت: تمامی تلاش هاای ما باید برای نزدیک شدن به ائمه اطهار باشد.

علی محمد صباغان نیز گفت: در یکی از کتاب های خاطرات مشاور رئیس جمهور آمریکا در زمان هشت سال دفاع مقدس ایران خاطره ای درج شده که وقتی این مشاور به دستور رئیس جمهور به دیدار یک ساعت و ۴۵ دقیقه ای صدام در عراق می رود، پیامی مبنی بر اینکه (پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران بزرگ است) را به وی منتقل می کند. در زمان دوران دفاع مقدس نیز پنج استان ایران درگیر جنگ بودند و این یعنی از قبل استراتژی هایی را برای تکه تکه کردن ایران به پنج کشور در سرمی پروراندند.


شایان ذکر است:این برنامه توسط حوزه هنری خوزستان با همکاری اداره شاهد و ایثارگری دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار شد.

راویان هشت سال دفاع مقدس به بیان حال و هوای محرم در جبهه و خاطرات خود در دوران دفاع مقدس به ویژه اسارت در اردوگاه های عراق پرداختند و در پایان نیز از سوی حوزه هنری خوزستان با اهدای لوح تقدیر از آنها قدردانی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.