عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم هیچ اجباری به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها ندارند.

الزامی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نیست/ اخذ برگ سبز از سوی نیروی انتظامی کافیستمحمد علی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مردم هیچ اجباری به پرداخت هزینه دوباره و ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها ندارند، بنابراین این موضوع برای شفاف سازی، در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: با الزام شهروندان به ثبت اجباری سند خودرو در دفترخانه‌ها و پرداخت هزینه دوباره به هیچ وجه موافق نیستم چرا که در زمان تعویض پلاک، سند تک برگی از سوی ناجا برای احراز هویت و اصالت خودرو صادر می‌شود.

پورمختار افزود: سندی که از سوی نیروی انتظامی صادر می‌شود هیچ مشکلی را برای معاملات بعدی به وجود نخواهد آورد، بنابراین افراد در صورت تمایل به ثبت سند خودرو در دفترخانه، می‌توانند به اختیار خود این کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دفترخانه‌ها خواستار اجباری شدن ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها هستند که اجرای این امر، هزینه دوباره را به مالکان خودرو تحمیل می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
این قانون جدیدقانون خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۶:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
با سلام و تشکر از طرف ملت .
لطفآ این گزارس رسانه ای بشه تا این رسم پارینه سنگی از بین برود .
اسایشو از مردم گرفتن ثبتی ها . مخصوصآ باعث تشویش و دلهره میشوند تا به هدفشان برسن
Germany
جمشید احمدی
۱۵:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۶
آقا ما راضی به همینم هستیم فقط دو برابرش نکین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
منم با هزینه کم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
باتشکر از نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
حالا یه کار درستی هم میخوان بکنن کلی منتقد پیدا میشه . داداش مردم مگه رو گنج نشستن !!!؟؟؟ شما اگه خودت پولداری فکر ما بدبخت بیچاره ها هم باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
باتشکر از باشگاه خبرنگاران جوان گروه اجتماعی .خداقوت وخسته نباشید.این خبربحث خیلی خوبیه که مطرح شد. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
با تشکر از این عزیزان در مجلس و نیروی انتظامی
بنده سه ماه پیش پراید خود را فروختم و خریدار خواستار زدن سند در دفتر خانه شد و دفتر خانه نیز با گرفتن مبلغ سیصد و پنجاه هزار تومان از بنده و دوباره همین مبلغ را از صاحب قبلی ماشین که سر جمع هفتصد هزار تومان باشد را فقط به خاطر اینکه بنده تعویض پلاک کرده بودم ولی سند را به اسم خود نکرده بودم و به اسم صاحب قبلی بوده از ما گرفت آیا این واقعن ظلم نیست ؟! که دفتر داران برای به جیب زدن این همه پول این گونه به مردم فشار اقتصادی وارد می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
برگ سبز یا سند محضری مساله این است اگه قرار باشه دفترخانه حذف شه شاهد این مسائل خواهیم بود:اولا کاسبی بنگاههای خودرو سکه خواهد شد و تنظیم سند را از مراجع تخصصی گرفته وبه مشاورین خودرو واگذار کردیم وافراد مشاورات خود را درنقل وانتقال سند از کجا خواهند گرفت؟هرروز شاهد سواستفاده ها وکلاهبرداریها وافزایش مجدد پرونده های قضائی خواهیم بود ثانیا دردفترخانه یک فرد متخصص واشنای به قوانین وتنظیم قراردادها وجوددارد که درصورت بروز هرگونه مشکل بواسطه ضمانتی که سپرده وتائئید صلاحیتی که شده شخصا پاسخگو ومسئول جبران خسارت خواهد بود اما درمرکز تعویض پلاک چه فرد یا شخصی پاسخگو خواهد بود؟ثالثا اگر بحث هزینه هاست مطمئنا بعد از واگذاری تعویض پلاک هم همین هزینه ها را خواهد گرفت و انگاه باید بگوئیم دیدی سرمون چی اومد بد رفت و بدتر اومد رابعا در هرشهری ودر هرخیابانی میتوان یک دفترخانه دید و به انتخاب طرفین بهر کدام که دوست داشتن مراجعه میکنن ودفاتر بخاطر رقابتی بودن وجلب مشتری ،مشتری مداری میکنند اما اگر قرار باشد فقط به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنیم هم اکنون که گل است به سبزه نیز اراسته خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
برگ سبز یا سند محضری مساله این است اگه قرار باشه دفترخانه حذف شه شاهد این مسائل خواهیم بود:اولا کاسبی بنگاههای خودرو سکه خواهد شد و تنظیم سند را از مراجع تخصصی گرفته وبه مشاورین خودرو واگذار کردیم وافراد مشاورات خود را درنقل وانتقال سند از کجا خواهند گرفت؟هرروز شاهد سواستفاده ها وکلاهبرداریها وافزایش مجدد پرونده های قضائی خواهیم بود ثانیا دردفترخانه یک فرد متخصص واشنای به قوانین وتنظیم قراردادها وجوددارد که درصورت بروز هرگونه مشکل بواسطه ضمانتی که سپرده وتائئید صلاحیتی که شده شخصا پاسخگو ومسئول جبران خسارت خواهد بود اما درمرکز تعویض پلاک چه فرد یا شخصی پاسخگو خواهد بود؟ثالثا اگر بحث هزینه هاست مطمئنا بعد از واگذاری تعویض پلاک هم همین هزینه ها را خواهد گرفت و انگاه باید بگوئیم دیدی سرمون چی اومد بد رفت و بدتر اومد رابعا در هرشهری ودر هرخیابانی میتوان یک دفترخانه دید و به انتخاب طرفین بهر کدام که دوست داشتن مراجعه میکنن ودفاتر بخاطر رقابتی بودن وجلب مشتری ،مشتری مداری میکنند اما اگر قرار باشد فقط به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنیم هم اکنون که گل است به سبزه نیز اراسته خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
چرا نظر منو نمیذارید؟اصلا بیطرفی رو رعایت نمیکنید متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
برگ سبز یا سند محضری مساله این است اگه قرار باشه دفترخانه حذف شه شاهد این مسائل خواهیم بود:اولا کاسبی بنگاههای خودرو سکه خواهد شد و تنظیم سند را از مراجع تخصصی گرفته وبه مشاورین خودرو واگذار کردیم وافراد مشاورات خود را درنقل وانتقال سند از کجا خواهند گرفت؟هرروز شاهد سواستفاده ها وکلاهبرداریها وافزایش مجدد پرونده های قضائی خواهیم بود ثانیا دردفترخانه یک فرد متخصص واشنای به قوانین وتنظیم قراردادها وجوددارد که درصورت بروز هرگونه مشکل بواسطه ضمانتی که سپرده وتائئید صلاحیتی که شده شخصا پاسخگو ومسئول جبران خسارت خواهد بود اما درمرکز تعویض پلاک چه فرد یا شخصی پاسخگو خواهد بود؟ثالثا اگر بحث هزینه هاست مطمئنا بعد از واگذاری تعویض پلاک هم همین هزینه ها را خواهد گرفت و انگاه باید بگوئیم دیدی سرمون چی اومد بد رفت و بدتر اومد رابعا در هرشهری ودر هرخیابانی میتوان یک دفترخانه دید و به انتخاب طرفین بهر کدام که دوست داشتن مراجعه میکنن ودفاتر بخاطر رقابتی بودن وجلب مشتری ،مشتری مداری میکنند اما اگر قرار باشد فقط به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنیم هم اکنون که گل است به سبزه نیز اراسته خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
سلام
ممنون از صلابت نیروی انتظامی .
از معدود مواردی است که مسولان به فکر جیب مردم بودند.صرف زدن یه مهر هزینه ای متوسط 300000 تومان از مردم اخذ می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
اگر یه همچین بحثی تو معاملات خودرو اتفاق بیفته دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
پول زور نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
باتشکر از پور مختارحرف منطقی زد .خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
توی خیابون از صد تا مغازه 80 تا بنگاه املاک است و هیچ کاری هم نمیکنن و فقط به خاطر یه ورق کاغذ از مردم پول زور میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
اگر ثبت سند خودرو در دفترخانه ها برداشته شود فجایع زیر را در پی خواهد داشت
1- قلم بزرگی از درآمد دفترخانه ها حذف خواهد شد و در نتیجه هر دفترخانه ای یک نیروی کمتر بکار بگیرد تعداد زیادی به بیکاران اضافه خواهد شد
2- خریداران و فروشندگان خودروها یک روز کمتر بیکار میشوند و سراغ فعالیتهای دیگر میروند و ضربه ای دیگر به اشتغال زایی خواهد بود
پیشنهاد برای اشتغال زایی: خودروها باید سالی یک بار سند بزنند آنگاه چندین هزار نفر بیشتر بکار گرفته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
آقا قانونش کنید این کار باز هم ملت رو سرگردان میکنه یکی دلش میخواد سند بزنه یکی نمیخواد اینجوری مشکل پیش میاد برادر من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفترخانه ها فقط دنبال خالی کردن جیب مردم بدبخت هستند و به هر طریقی سردفترها می خواهند مردم رو بچاپند و سرکیسه کنند .اگر اختیار رو به دفترخانه ها بدهند فردا خواهند گفت دوچرخه بچه مان را هم باید ببریم سند بزنند .
China
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
وقتی سر دفترها میلیاردی در میارن معلومه نمیذارن پلیس کاره ای بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مردم فکر میکنن اگه سند خودرو دست نیروی انتظامی بیفته قیمتا همینطور طبق تعرفه تعویض پلاک میمونه ولی غافلن ازینکه بیش از 70 درصد هزینه های دفترخانه هزینه های دولتی از قبیل مالیاته که در هرصورت باید از مشتری اخذ بشه چه توسط نیروی انتظامی چه توسط دفاتر.یه نگاه به برگه سبزا بندازین پایینش نوشته پرداخت مالیات دارایی و عوارض شهرداری.پس این هزینه ها باید اخذ شه.پس چه بهتر که سند خودرو جای مطمئنی انجام شه یعنی دفاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
بابرگ سبز خیلی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفترخونه ها نگران جیب خودشون هستن و فشار میارن جیب مردم رو خالی کنن اینا نگران انجام قانون نیستند اگه پول توش نبود اینقد یقه پاره نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دادگاه و بیمه حرف اینارو قبول نمیکنه. فقط میگه قانون مصوب اینه که باید سند بزنی. من الان تو دادگاه چند ماهه گرفتارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
چرا رهگشا ، 1 پلاک که من هزینه ش پرداخت کردم، بارها وقتی ماشین جدید میخرم و میرم تعویض پلاک، مجدد پولشو از من میگیره؟ مگه خودوشن نمیگن 3 سال پلاکارو نگه میدارن؟
مگه پلیس ( ناجا ) بابت انجام وظایفش از دولت حقوق نمی گیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
ناجا هم اگر پیروز بشه، گفته مالیاتهارو میگیره، چون حقوق دولتیه.
پس باید دید مرجع صالح ( مجلس ) چی میگه. اما کاش مثل قبل از سال 83 بشه که هر خودرو تا آخر عمر 1 پلاک اختصاصی داشت و نیاز به تعویض پلاک نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مشکل اصلی عدم قانونگذاری صحیح است ،قانون باید جامع ومانع باشدوقوانین پس از انجام کارشناسی دقیق وبررسی موارد اشکال وپرسش از اهالی فن مصوب گردد تا دیگر کسی تعبیر شخصی از قانون ننماید وهرکس به دنبال منافع خود نباشد وجلوی سو استفاده نیز گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
خوب است خدا قوت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
عالی با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
الان کلی خودرو به دلیل بالا بودن هزینه دفتر خانه ها بلاتکلیف هستند و فروشنده ها شبانه روز از ترس اینکه خریدار با خودرو خلافی مرتکب نشوند ارامش ندارند
هزینه محضر واقعا الکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
پول زور نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
پول زور نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
به نظر من نه تو دفتر خونه نیازه سند بزنیم نه پلیس نیازه سند بزنه جنگ سر پوله که باید اصلا هیچ سندی نزنیم و طرح جفتشون با شکست مواجه بشه
مردم قولنامه دستی بنویسن بدون تعویض پلاک و از این داستانا
اگرم پلیس مسخواد سند زدن رو دست بگیره باید کاملا رایگان یا حداکثر با 10 هزار تومن این کارو انجام بده جای اسم و فایمیل عوض شدن که دیگه انقدر دنگ و فنگ نداره به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه حرف دل ما رو زدید.....به خدا پوله زوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
خب شما پول زور نده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفترخانه ها میدونن که از مردم چه پول هنگفتی از خرید و فروش زیاد مردم بدست می اوردن و نمیخوان این پول رو از دست بدن واسه همین صداشون در اومده وگرنه چه دلیلی داره؟!!
Germany
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام چه عجب بعداز مدتها یک حرفی به نفع مردم بدبخت زده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
از پور مختار کمال تشکرو دارم حرف خوبی زدثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفاتر اسناد رسمی چرا در مورد اولین سندی که خودرو از کارخانه بیرون میاید وبنام افراد زده میشود نقشی ندارند ولی هر خودرویی که از کارخانه بیرون میاید بدون مجوز راهنمایی و رانندگی که ثبت پلاک میشود اجازه تردد ندارد مگر باز با کسب مجوز بدون پلاک از راهنمایی و رانندگی /دفاتر برای احقاق ادعای خود بگویند این وسط واقعا چه نقشی دارند /مثل این میماند که بچه ای در بیمارستان متولد شده و ثبت احوال شناسنامه صادر میکند وبعد از آن دفاتر مدعی شوند هرگونه تغییر وتحولی در شناسنامه باید در دفاتر انجام شود /واقعا دفاتر به پول مفت خوردن عادت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
پور مختار حرف خوبی مطرح کرده ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست .من کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام. یه پیشنهاد دارم خدمت پلیس شماره گذاری خودرو برای صدور کارت سبز: اگه در محل صدور کارت سبز(پلیش شماره گذاری خودرو)، عوارض، مالیات و غیره اخذ شود، دیگر نیاز نیست مالک خودرو بصورت اجباری، به دفترخانه های رسمی مراجعه کند(قابل توجه پلیس محترم ).ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
من با برگ سبز موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
باتشکراز شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
باتشکراز شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
بحث خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
درتمام دنیا کلیه مسایل وامور خودروها زیر نظر پلیس انجام می شود . وقتی در برگ سبز صادره توسط پلیس تمام موارد لحاظ شده وبالای عنوان ان : سند مالکیت خودرو قید شده دیگر چه لزومی به دفترخانه می باشد ؟ ضمنا خودرو بعنوان (اموال منقول ) می باشد که مانند بسیاری از اموال منقول دیگر مانند یخچال-تلویزون- و..نیازی از جهت ثبت در دفترخانه ها به لحاظ مالکیت ندارند .چرا باید دفترخانه ها ازمردم پول گزاف بگیرندوضمناکلی وقت مردم تلف بشود؟نمایندگان مجلس که برخاسته از مردم هستند باید به نفع مردم رای بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مردم به اختیار خود؟؟؟ یعنی چه؟؟ اگه قانونه چرا اختیار خود؟؟ مردم علاقه ای به هزینه اضافی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفتر خانه دارها که تا حالا می گفتن چیزی ازسند زدن عایدشون نمیشه پس چرا اینقدر مخالف این طرح هستن همین که هزینه کمتری برا ملت داره طرح خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
کلیه قوانین که به ضرر مردم است لغو شود و گرفتن مالیات بر ارزش افزوده نیز منطقی شود و از اصل خرید طلا مالیات گرفته نشود بلکه از اجرت ساخت مالیات گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
چرا دفاتر اسناد رسمی با قدمت چندین ساله باید از بین برود و بازنشسته ها و افراد غیر حقوقی به منافع خود برسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
هرچیزی که درراستای کاهش هزینه ازجیب مردم باشد خوب است
Iran (Islamic Republic of)
هاتف
۱۳:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
دفترخانه ها با ده برابر هزينه جيب خودشون رو از پول مردم پر كنند خوبه نه؟ كسي اين حرف رو ميزنه كه خودش هم ذينفع باشه
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
اره این طرح عالیه که دیگه کلن دفتر اسناد رسمی از میان برداشته بشه هم کلی هزینه میاد پاین همم وقت تلف نمیشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
چه جالب
آخرین اخبار