به منظور حفاظت از محیط زیست در برابر وسایل پلاستیکی، قرار است لیوان‌هایی برای قهوه به بازار ارائه شوند که دوباره قابل استفاده هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، اگر تا به حال به دلیل بیرون انداختن لیوان‌های پلاستیکی قهوه خود در هنگام راه رفتن در خیابان احساس گناه می‌کردید، این خبر خوبی برای شماست.

لیوان‌های قهوه‌ای که جمع می‌شوند به بازار می‌آیند +تصاویر

یک موسسه بریتانیایی نوعی لیوان‌های پلاستیکی را روانه بازار خواهد کرد که هر مشتری که در آن قهوه می‌گیرد می‌تواند از آن دوباره استفاده کند و حتی می‌تواند آن را در جیب خود نگه دارد؛ چرا که این لیوان‌ها جمع می‌شوند و به راحتی در جاهای کوچک قرار می‌گیرند.

مخترع این لیوان‌ها، اندرو بروکس است که گفته است امیدوار است این لیوان‌ها بتوانند جایگزین همه لیوان‌هایی باشند که کافی‌شاپ‌های دیگر دور می‌اندازند و باعث تخریب محیط زیست می‌شوند.

لیوان‌های قهوه‌ای که جمع می‌شوند به بازار می‌آیند +تصاویر

گفتنی است؛ در سال، 2.5 میلیون لیوان پلاستیک در سطح شهر و یا طبیعت انداخته می‌شوند در حالیکه گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند و حدود 30 سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند و درست در زمانی که طرفداران محیط زیست از شرکت‌ها خواسته بودند که از وسایلی استفاده کنند که برای آن ضرر نداشته باشد، این مخترع دست به کار شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار