هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب برادر حوزه ‌های علمیه کشور در حرم مطهر حضرت سلطانعلی علی ابن امام محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این دوره از مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه سراسر کشور ویژه برادران از 13 آبان جاری آغاز شده بود و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
معاون آموزش حوزه های علمیه در آئین اختتامیه این مسابقات که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد تاکید کرد: محتوا محوری مهم ترین عامل تمایز مسابقات قرآن حوزه های علمیه نسبت به سایر مسابقات قرآنی در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد افزود: در مسابقات قرآنی حوزوی، طلبه ها باید به سمت محتوا حرکت کنند و اصل و اوج مسابقات قرآن حوزه بر تفسیر و محتوا بوده است.
معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز کرد: برگزاری این گونه مسابقات در بین طلبه ها باعث ایجاد نشاط قرآنی در بین طلبه های حوزه شده است و در این بین توجه به محتوای آیات نیز مورد عنایت شرکت کنندگان قرار گرفته است.
رستم نژاد یادآور شد: این مسابقات در دو مرحله برگزار شد و در مرحله اول 7 هزار طلبه در 6 رشته تفسیر، حفظ و معارف حدیث، حفظ 1، 5 و موضوعی قرآن کریم و تبلیغ قرآن محور به رقابت پرداختند.
وی افزود: مرحله نهایی مسابقات نیز با حضور 83 نفر در رشته های قرائت تحقیق، حفظ 20،10 و کل قرآن، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار شد.
 در رشته حفظ کل قرآن کریم، حسین خانی بیدگلی، سجاد واعظی منفرد، محمد داوریان و مهدی حبیبی از استان قم و احمد خلیل ‌زاده از استان خوزستان رتبه عالی را کسب کردند و مهدی رجبی از قزوین نیز شایسته تقدیر در این رشته شد.
احمد معتمدی، محمدعلی شریعتی و محسن عبدی از استان قم نیز در رشته حفظ 20جزء قرآن، رتبه عالی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند و حسن حسین ‌زاده از خراسان رضوی نیز شایسته تقدیر در این رشته شناخته شد.
در رشته حفظ 10 جزء قرآن محمد امیری فرد و حسین شجیعی از خراسان رضوی رتبه عالی را در این رشته از آن خود کردند و مهدی نصر و محمد ابراهیم صافی از استان قم، خلیل فرامرزی از گلستان، مهدی هاشمی از تهران و محمد یاراحمدی از قم شایسته تقدیر شدند.
مهدی تقی‌پور از استان خراسان رضوی رتبه ممتاز رشته قرائت تحقیق را بدست آورد و مهدی بیابانی از خراسان رضوی، مسعود امامی، هادی خانی، محمداسماعیل خورشیدی، سیدعلی سیدزاده و میثم حمیدی نیک از استان قم بعنوان نفرات برتر با رتبه عالی در این رشته معرفی شدند.
همچنین در رشته قرائت تحقیق جعفر علی ‌دوست از استان آذربایجان غربی و حسین دهقان از استان سمنان شایسته تقدیر شناخته شدند.
رتبه عالی در رشته قرائت ترتیل قرآن نیز به سیدحمیدرضا مقدس دستجردی، محمدرضا احمدی از استان قم، حمیدرضا اسکندری از فارس و علی پورسینا از اصفهان اختصاص یافت.
حمید حسینی از خراسان رضوی، سیدعلیرضا میرجلیلی از یزد، سیدحامد مهدی‌زاده و علی ابراهیمی از استان قم نیز شایسته تقدیر در این رشته شدند.
در رشته دعاخوانی حمید نجفی جزئی از استان قم رتبه نخست،سجاد نوری از استان خراسان رضوی مقام دوم و سیدمحمدحسین تقوی از قم مقام سوم را کسب کردند.
محسن زهدی علیپور نیز بعنوان برترین موذن حوزوی کشور انتخاب شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار