فوربز: چرا اروپا در هر صورت از نتایج انتخابات آمریکا راضی نخواهد بود؟

فوربز در مطلبی به بررسی پیامدهای ریاست جمهوری ترامپ و کلینتون برای اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت فوربز در مطلبی نوشت: سیاستمداران اروپایی، حتی آن‌هایی که نظرهایی نزدیک به جمهوری‌خواهان دارند، به صورت آشکار از دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – حمایت نمی‌کنند.

برای بسیاری از اروپایی‌ها، آینده آمریکا در صورت رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری غیرقابل پیش‌بینی است. با این‌حال، ریاست جمهوری کلینتون برای اروپایی‌ها به معنای ادامه سیاست‌های پیشین آمریکا خواهد بود.

به طور کل، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای اروپا خوشایند نخواهد بود. ریاست جمهوری ترامپ آمریکا را به سمت حمایت‌گرایی و انزوا سوق خواهد داد. حمایت‌گرایی آمریکا می‌تواند یک جنگ تجاری را با چین به راه اندازد و رشد اقتصادی آمریکا را کاهش دهد.

پیروزی ترامپ همچنین می‌تواند قراردادهای تجاری بین‌المللی این کشور را تهدید کند. همچنین ترامپ در مقام ریاست جمهوری می‌تواند از احزاب ناسیونالیست و پوپولیست اروپایی حمایت کند.

ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند جوی را در اقتصاد و سیاست جهانی بوجود آورد که شباهت‌های بسیاری به بازه زمانی بین پایان جنگ جهانی اول و آغاز جنگ جهانی دوم – مانند بحران "رکود بزرگ" -- خواهد داشت.

ترامپ همچنین اعلام کرده است کشورهایی که آمریکا در آن‌ها پایگاه‌های نظامی دارند، باید به دولت آمریکا پول بپردازند. آمریکا در آلمان 37 پایگاه نظامی دارد. این کشور همچنین در انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، بلغارستان و ترکیه نیز چند پایگاه نظامی دارد. در زمان جنگ سرد، این پایگاه‌های نظامی نقش بازدارنده در برابر حمله احتمالی روسیه به آمریکا را داشتند. با این‌که این پایگاه‌ها در کشورهای مختلف می‌توانند کارمند استخدام کنند، نیروهای نظامی مستقر در آن‌ها برای کشورهای میزبان هیچ نقش دفاعی و یا پیشگیرانه ایفا نمی‌کنند. در این میان، به نظر نمی‌رسد آلمان نیز برای پایگاه‌های نظامی آمریکا پولی بپزدازد. سرانجام، این امر موجب فروپاشی ناتو و ایجاد یک اتحاد دفاعی در اروپا خواهد شد.

حال، در صورتی که هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – به کاخ سفید راه یابد، شرایط تفاوت چندانی نخواهد کرد. زیرا وی بیشتر درگیر بهبود روابطش با مجلس نمایندگان و سنا خواهد شد.

نتایج انتخابات هرچه باشد، برای اروپا به معنی کاهش سطح تجارت آزاد خواهد بود. اتحادیه اروپا به فعالیت‌های کنونی‌اش ادامه خواهد داد اما این اقدامات بسیار منزوی خواهد بود.

پیروز رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا هر فردی که باشد، برای قاره سبز خوشایند نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار