همزمان با سراسر کشور همایش سه ساله های حسینی در قالب آیین نمادین تشیع جنازه حضرت رقیه (س) با حضور خواهران دارالمومنین کاشان در بیت العباس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسوول برگزاری این همایش امروز مطابق با پنجم صفرالمظفر روز شهادت بلبل خرابه نشینان سفیر حسین در شام حضرت رقیه سلام الله علیه در حاشیه اجرای این آیین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این همایش برای نهمین سال متوالی با هدف پاسداشت مقام رفیع الشان سه ساله خرابه نشین امام حسین علیه السلام، عرض تسلیت محضر قطب عالم امکان حضرت صاحب الامر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و معرفی شخصیت والای آن حضرت به کودکان دختر برگزار می‌شود.

فاطمه حسن زاده، با تاکید بر استقبال بی نظیر و حضور گسترده بانوان دارالمومنین کاشان از این همایش معنوی افزود :حرکت کودکان مهد کودک دختر آفتاب درقالب کاروان عزا همراه با تابوت نمادین حصرت رقیه مزین به دسته های گل به صورت سینه زنی به طرف حسینیه بیت العباس برنامه اصلی این همایش در عزاداری و سوگواری شهادت این بزرگ بانوی کوچک قافله کربلا است.
وی، عزاداری و سینه زنی بانوان، روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا،  بیان احکام و سخنرانی کارشناسی مذهبی مبلغه دینی را از دیگر برنامه های همایش برشمرد.
به گفته وی، حضرت رقیه (س) سفیر امام حسین علیه السلام پس از شهادت آن حضرت در شام شد که با شهادت خود پرده ای دیگر از ظلم وجور یزیدیان  نسبت به مظلومیت وحقانیت نهضت عاشورا را برملا  کرد وآل ابوسفیان را رسوا کرد.
حسن زاده،تصریح کرد:احیا و بزرگداشت وقایع کربلا خاصه شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر علیه اسلام بزرگترین حجت مظلومیت سیدالشهدا در کربلا و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در گوشه خرابه که بلندترین فریاد اسلام و بیگناهی و مظلومیت برحق امام حسین در عاشورا را در تاریخ طنین انداز کرد به گوش جهانیان می رساند.
وی در پایان با تقدیر از همکاری و مشارکت تمامی عوامل و دست اندرکاران اجرایی برگزاری همایش بویژه بیت العباس و مدیریت گلفروشی گل سنگ در اهدای تبرعی دسته گلها در گل آرایی تابوت نمادین حضرت رقیه سلام الله علیها وگهواره حضرت علی اصغر علیه السلام اظهاراداشت: کربلا منزلگاه عاشقان و امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی سریع السیر نجات بشریت در تمام طول تاریخ برای همه زمان ها و مکان ها است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.