اکیپ 5نفره پزشکی شهر وان کشور ترکیه در سفر یکروزه خود از مراکز درمانی ارومیه بازدید کرد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛،مدیر ارشد تیم پزشکی شهر وان درباره امکانات درمانی وان، گفت: وان با جمعیت بیش از یک میلیون و 96 هزار نفر مجهز به 10 بیمارستان است که از لحاظ کیفیت درمانی در سطح بالایی قرار دارند.

هیبت در خصوص علت تشکیل این تیم پزشکی و سفر به آذربایجان غربی، اظهار داشت: این تیم پزشکی به منظور تبادل جدیدترین یافته های درمانی و پزشکی ترکیه با کشور های همجوار ایجاد شده است و تاکنون به کشورهای آذربایجان، عراق و بخشی از کردستان سفر کرده است.

وی با بیان این که هدف اصلی این سفر ایجاد ارتباط صمیمانه بین کشورها به منظور ارتقای سطح سلامت و درمان است، ابراز کرد: به منظور ایجاد این ارتباط صمیمانه، برخی شهرهای همسایه از جمله ارومیه، تبریز، نخجوان و بخشی از کردستان عراق را انتخاب کرده‌ایم.

مدیر ارشد تیم پزشکی شهر وان با بیان اینکه در شهر وان در زمینه‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، افزود: یکی از مباحثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است مبحث توریست درمانی است و دو شهر وان و ارومیه می توانند در زمینه های مختلفی با آسان سازی شرایط درمان برای شهروندان وضعیت مطلوبی را ایجاد کنند.

در این نشست صمیمی درباره موضوعات مختلفی همچون بیمه های درمانی، تجهیز بیمارستان ها، وضعیت تامین دارو، خدمات درمانی دولتی و خصوصی، سلامت و موضوعات آموزشی بحث شد که در نهایت این تیم پزشکی از بیمارستان های فوق تخصصی قلب سید الشهدا(ع) و بیمارستان آذربایجان ارومیه بازدید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.