همدان؛

بدهی 300 میلیاردی بیمه‎ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بدهی 300 میلیارد تومانی بیمه‎ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

بدهی 300 میلیاردی  بیمه‎ها به دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید حبیب‎اله موسوی ‎بهار اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبار، عدم پرداخت این معوقات مشکلاتی را در خرید تجهیزات و امکانات جانبی بیمارستان‎ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به طور معمول تجهیزات بیمارستانی از جمله اجناس آشپزخانه‎ها از مراکز و افرادی خریداری می‎شود که از نظر اقتصادی وضعیت چندان خوبی ندارند و نمی‎توانند بیش از این، اجناس خود را به صورت نسیه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند و اگر مطالبات پرداخت نشود، خرید کالا هم از این پس با مشکل مواجه می‌شود.

موسوی‏‌بهار با بیان اینکه عدم پرداخت بدهی 300 میلیارد تومانی بیمه‎ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان می‎تواند از این پس در خدمات‎رسانی مشکل‎ساز باشد، یادآور شد: با وجود کمبود اعتبارات و بدهی بیمه‎ها به دانشگاه، هیچ مانعی در پذیرش دفترچه‎های بیمه، بستری بیماران و جراحی‌ها ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: پزشکان و پرستاران استان همدان مدت شش ماه است که کارانه دریافت نکرده‎اند؛ اما با این وجود خدمات‌رسانی در مراکز درمانی استان با مشکلی مواجه نشده و کم‎کاری پزشکان و پرستاران را به دنبال نداشته است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت وارد استان شده است، یادآور شد: این میزان اعتبار در بخش بهداشت، درمان، آموزش، پروژه‌‏های عمرانی و فوریت‎های پزشکی صرف شده است.

وی اضافه کرد: هنوز اعتباری که در قالب یارانه سلامت و تخفیف خدمات درمانی به مردم در نظر گرفته شده بود، پرداخت نشده است؛ با این وجود، تخفیف خدمات به بیماران بستری ارائه شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

موسوی‎بهار با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‎های دولتی در 21 آبان ماه، خاطرنشان کرد: بیش از 250 نفر از برگزیدگان در آزمون در دو بخش پرستاری و فوریت‏‌های پزشکی دانشگاه استخدام می‌شوند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.