هیئت بررسی کشتار غیر نظامیان ، امروز وارد قندوز می شود

مقامات محلی قندوز می‌گویند: هیئت تعیین شده از سوی دولت امروز شنبه وارد این شهر می‌شود تا در مورد کشته شدن غیر نظامیان در این ولایت تحقیق کند.

هیئت بررسی کشتار غیر نظامیان ، امروز وارد قندوز می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، هیئت حکومت مرکزی در حالی به قندوز می‌رسد که مقامات این ولایت بررسی در مورد کشته شدن افراد ملکی را آغاز کرده‌اند.

اسماعیل مسئول دفتر مطبوعاتی ولایت قندوز شام دیروز به رادیو آزادی در مورد اعضای هیئت حکومت مرکزی ابراز بی‌خبری کرده ، گفت:"جزییات هیئت حکومت مرکزی تا هنوز برای ما روشن نیست. ما به سطح محل هم هیئتی را متشکل از نمایندگان ادارات سارنوالی، امنیت ملی، سارنوالی نظامی و قوماندانی زون ۸۸، برای روشن شدن موضوع، تعیین کرده ایم."

در این حال، جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه قندوز جمعه شب ، گفت: در عملیات نیروهای خاص ، در منطقه بُز قندهاری که کاملاً تحت کنترول دولت نیست،۳۱ غیر نظامی، ۳ عسکر امنیتی و ۲۶ جنگجوی طالب کشته شده‌اند.

او همچنان تائید کرد : "هیئت حکومتی ، هیئتی سه و یا چهار نفری است که احتمال دارد که فردا (شنبه) وارد قندوز شود."

آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس از قول اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا گفته است : چهار سرباز امریکایی در این عملیات زخمی شده‌اند.

در این میان دفتر معاونت سازمان ملل متحد (یونما) در واکنش به این رویداد می‌گوید: در هر واقعه که غیر نظامیان کشته شوند، تحقیق و بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار