یک منبع در سازمان کشورهای صادرکننده طلای سیاه گفت عربستان سعودی تهدید نکرده است تولید نفت خود را به 12 میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از نمایندگان کشورهای عربی خلیج فارس در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت عربستان سعودی «تهدید نکرده است» که تولید خود را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، این منبع  از خلیج فارس در اوپک گفت عربستان سعودی در نشست هفته گذشته کارشناسان اوپک هیچ کس را تهدید نکرد که تولید خود را افزایش خواهد داد، بلکه هشدار داد در صورتی که به توافقی در خصوص مهار تولید صورت نگیرد، تولید در سراسر جهان افزایش خواهد یافت.    

این منبع بلندپایه، که خواست نامش فاش نشود، افزود :« به گفته منابع مستقل در اوپک همه کشورهای اوپک و دیگر تولیدکنندگان خارج از این سازمان از ایران به علت نداشتن تمایل برای شرکت در تثبیت تولید و همچنین از عراق به علت نپذیرفتن این روش، راضی نیستند.»    

وی اضافه کرد :« عربستان سعودی نگفت تولید افزایش خواهد یافت، بلکه گفت تولید شاید افزایش یابد. عربستان سعودی تهدید نمی کند و ریاض بیشتر از نیاز مشتری‌ها تولید نمی کند. همه کشورهای تولید کننده نفت در صورتی که توافق وجود نداشته باشد شاید تولید خود را افزایش دهند. این یک واقعیت است.»    
  
چهار منبع در اوپک، که در نشست هفته گذشته کارشناسان اوپک حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با رویترز گفتند سعودیها در این نشست اعلام کردند در صورتی که توافقی حاصل نشود شاید تولید نفت خود را از سطح کنونی که 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز است به 11 میلیون تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهند.    

مسئولان سازمان اوپک از توضیح درباره مناقشاتی که هفته گذشته پشت درهای بسته برگزار شد خودداری کردند.    

نمایندگان عربستان سعودی و ایران در اوپک نیز توضیح رسمی در این خصوص را رد کردند.       


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار