انتشار گزارش مربوط به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه را کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از انتشار داده های صنعتی آمریکا که حاکی از افزایش ذخایر نفت خام این کشور بود، سرمایه گذاران وحشت زده در انتظار انتشار ارقام رسمی ذخایر نفتی آمریکا بودند که این مسئله باعث کاهش بهای طلای سیاه برای چهارمین روز متوالی شد.

"مؤسسه نفت آمریکا،" اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 28 اکتبر (7 آبان) 9.3 میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم 9 برابر پیش بینی تحلیلگران بود. 

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 40 سنت کاهش (معادل 0.9 درصد) به 46 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید. روز سه شنبه بهای این نفت با 19 سنت کاهش به 46 دلار و 67 سنت سقوط کرده بود. بهای نفت خام برنت نیز با 32 سنت کاهش به 47 دلار و 82 سنت در هر بشکه رسید. 

در روزهای اخیر بهای نفت به دلیل وجود اختلافاتی میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با کاهش همراه بوده است.

گزارش مؤسسه نفت آمریکا معمولا یک روز پیش از داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. چشم انتظار بودن بازار برای نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره باعث شد بهای طلا پس از آنکه روز گذشته با افزایش کم سابقه ای همراه بود، روز چهارشنبه همچنان ثابت بماند. 

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با اندکی تغییر به 1288.00 دلار رسید. بهای هر اونس طلا در معاملات پیشین 1291.86 دلار اعلام شده بود که این رقم از 4 اکتبر (13 مهر) در بالاترین سطح قرار داشت. بهای طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1289.30 دلار رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار