روزنامه دیلی میل نوشت انگلیس در پی آن است که پس از خروج از اتحادیه اروپا روابط تجاری مستقل خود را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل انگلیس، در نشستی مالی در لندن گفت: شرکت های انگلیس به کندی، اما با اشتیاق فزاینده بار دیگر شروع به همکاری تجاری با ایران کرده اند. ما شاهد نخستین نشانه های رشد تجارت بین انگلیس‌ و ایران هستیم. 

وی افزود: نگرانی های فعلی بخش بانکی درباره تسهیل پرداخت ها یا ارائه خدمات مالی به این معناست که مزایای کاهش تحریم ها هنوز به طور کامل محقق نشده است. حل این مشکلات همچنان برای این دولت در اولویت است.

مزایای کاهش تحریم ها به طور کامل محقق نشده است
به نوشته دیلی میل، لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل انگلیس در نشستی در لندن گفت نگرانی های فعلی بخش بانکی درباره تسهیل پرداخت ها یا ارائه خدمات مالی به این معناست که مزایای کاهش تحریم ها هنوز به طور کامل محقق نشده است و حل این مشکلات برای این دولت همچنان در اولویت است.

فاکس در یک سند توضیحی محرمانه به این موضوع اشاره کرده است در مذاکرات انگلیس برای امضای توافق تجاری پس از خروج از اتحادیه اروپا، چه کشورهایی بهترین مکان برای شروع هستند؛ اما کشورهایی که در درجه دوم قرار گرفته اند یا اصلاً برای این همکاری در نظر گرفته نشده اند، ممکن است از این بابت ناراحت شوند. 

مدافع جهانی تجارت آزاد!
 ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته است که تمایل دارد انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به «مدافع جهانی» تجارت آزاد تبدیل شود. 

انگلیس به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا اجازه ندارد خودش توافق های تجاری امضا کند، و در نتیجه به دنبال امضای توافقنامه های متعدد در سال های آینده پس از تکمیل روند خروج از این اتحادیه است. در حال حاضر احتمال می رود این روند مارس 2019 پایان باید. 

این اقدام موجب نگرانی کارکنان دولتی از اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا شده است. آنها نگرانند در صورتی که اینطور تلقی شود که انگلیس مقررات اتحادیه اروپا را در زمانی که هنوز عضو آن است، نقض کرده است، این اتحادیه به اقدامات تلافی جویانه علیه انگلیس مبادرت کند. 

اتحادیه اروپا ممکن است در پاسخ، علیه شرکای تجاری احتمالی انگلیس اقدام کند؛ احتمالاً نگرانی از همین امر باعث شد استرالیا از مذاکرات اولیه با انگلیس صرف نظر کند. 

سیاست تجاری مستقل انگلیس
اما سند لیام فاکس حاکی از آن است که «توسعه روندهای مشارکت با طرف ها برای مطلع ساختن آنها از اولویت ها و شکل دهی به فضای مذاکرات بین المللی و همچنین مذاکرات اتحادیه اروپا» ضروری است. 

همچنین این سند حاکی از آن است که فاکس می خواهد این مذاکرات در طول روند دوساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بررسی شود. وی در این سند افزود: «همانطور که ما به دنبال رابطه ای جدید با اتحادیه اروپا هستیم، در عین حال باید به سیاست تجاری مستقل و متمایز انگلیس شکل دهیم، بلندپروازی ها و تاثیر دستورکار تجاری خود را به موازات  مذاکرات با اتحادیه اروپا به اوج ممکن برسانیم.» 

این سند که سندی بسیار مهم و رسمی است، برای کمیته وزارتی «تجارت و خروج از اتحادیه اروپا» در نشست محافظه کاران تهیه شده بود. 

دو منبع به روزنامه تایمز اعلام کردند که طبقه بندی کشورها به دو گروه طلا و نقره در بحث های دولتی استفاده شده بود - اما در بحث های اخیر دولت که شامل مذاکرات درباره بیانیه پائیز بود، از این طبقه بندی استفاده نشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
همکاری علمی و فنی در ساخت راه آهن ملایر _ کرمانشاه, ساخت شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر و بندرعباس
آخرین اخبار