معاون نظارتی بانک مرکزی بيان داشت که ميزان نرخ سود تسهيلات بانکي 18 درصد براي توليدکنندگان رقم مناسبي نيست و در راستاي کاهش مجدد آن اقدام خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای بورس،بانک و بیمه در هفته ای که گذشت می توان به کاهش مجدد نرخ سودتسهیلات اشاره کرد که براساس عرضه بیشتر پول و تعادل رسیدن بازارهای مالی درآینده شاهد کاهش بیشتر این نرخ ها هستیم.

براساس آخرین اطلاعات معاون نظارتی بانک مرکزی از مناسب نبودن نرخ 18 درصدی تسهیلات برای تولیدکنندگان و تلاش برای کاهش این نرخ درآینده خبر داد.

//

از دیگر اخبار مهم اقتصادی می توان به سهم بخش کشاورزی در بورس کالا اشاره کرد که براین اساس حجم معاملات بخش کشاورزی 10 درصد از کل بازار فیزیکی بورس کالای کشور را به خود اختصاص داده است.

با پيگيری و هماهنگی های انجام گرفته از سوی اداره اعتبارات ‌بانک مرکزی، هفته آینده دو بانک دیگر به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متصل می‌شوند.

مدیر عامل بورس کالا گفت: ارزش معاملات محصولات کشاورزی در بازار داخلی، بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان است که از این میزان، حدود 2 هزار میلیارد تومان آن در بورس کالا مورد مبادله قرار می گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار پروفسور «هارش شاه» بنیانگذار روش های مدلسازی ریسک و سوانح طبیعی، بهره گیری از این امر را برای کشور ضروری دانست.

//



رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سند توافق نامه برجام و بیانیه‌های OFAC، زمینه‌های مجاز همکاری با ایران به صورت شفاف آمده و هیچ مانعی برای گسترش روابط بانکی وجود ندارد.

نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی با حضور مسئولان سازمان بورس و خصوصی سازی در کیش آغاز به کار کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی بيان داشت که ميزان نرخ سود تسهيلات بانکي 18 درصد براي توليدکنندگان رقم مناسبي نيست و در راستاي کاهش مجدد آن اقدام خواهيم کرد.



//



ولی الله سیف با تاکید بر این موضوع که سپرده های خرد توانسته تولید مردم را تامین مالی کند، از پرداخت تسهیلات به 13 هزار بنگاه کوچک در کشور خبر داد.


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود گذشت یک سال از بازدید سرمایه گذاران خارجی از بازار سرمایه ایران هنوز هیچ نشانه روشنی از تمایل آنها برای سرمایه گذاری در بازار بورس مشاهده نشده است.

وام ازدواج از مهمترین تسهیلاتی است که دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته و افزایش 7 میلیون تومانی آن خبری خوشی برای جوانان در شرف ازدواج است.

//



انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار