معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از راههای تربت حیدریه از اختصاص بودجه مناسب برای اصلاح و ترمیم جاده های استان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ امیر امینی عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه گفت: نگهداری 85 هزار کیلومتر راه اصلی شریانی و غیرشریانی کشور، سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار طلب می کند.

وی گفت: در حال حاضر 16 هزار کیلومتر راه و راه آهن با پیشرفت فیزیکی زیر 20 درصد در کشور در حال ساخت است که برای تکمیل آن به بیش از 550 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

امینی افزود: 14هزار کیلومتر راه و راه آهن با پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصد نیز در دست ساخت است که تکمیل آن نیازمند 540 هزار میلیارد ریال منابع مالی است.

معاون وزیر راه ادامه داد: نگرانی عمده وزارت راه و شهرسازی تکمیل این طرح ها نیست بلکه دغدغه اصلی ما نگهداری از این طرح ها و هزینه ای است که برای نگهداری از آنها نیاز است.

امینی با اشاره به راههای مواصلاتی شهرستان تربت حیدریه گفت: برای توسعه و تعریض محور ارتباطی «تربت حیدریه- مشهد» و «تربت حیدریه – زاوه»، هزار و 600 میلیارد ریال، اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به بازدید خود از راههای منطقه کدکن، بزرگراه «باغچه- تربت حیدریه» و مسیر «تربت حیدریه- زاوه»، افزود: تا سال آینده به تدریج اقدامات لازم برای توسعه محورهای این منطقه آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه، با بیان اینکه تعریض محور «تربت حیدریه- زاوه- چخماق» تا پایان سال آینده عملیاتی خواهد شد، گفت: طرح چهار بانده کردن محور تربت حیدریه - باخرز نیز در دستور کار مطالعاتی قرار خواهد گرفت.

شهرستان تربت حیدریه دو هزار و 100 کیلومتر راه ارتباطی دارد که 744 کیلومتر آن راه اصلی و هزار و 356 کیلومتر راه روستایی است.

اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه، چهار بخش مرکزی، کدکن، جلگه رخ و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.