برای توسعه صادرات بايد ظرفيت های توليد باكيفيت را تقويت كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مجتبی خسروتاج قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: مناسبات و اقدامات اثرگذار دولت تدبير و اميد در فضای بين المللي به كمک صادرات آمده است و بايد با تقويت حلقه های مؤثر، روز به روز افزايش صادرات غيرنفتی را در كشور شاهد باشيم.
                                        
خسروتاج با اشاره به ويژگی سختكوشی مردم استان يزد، افزود: زمينه فعاليت صنايعی چون كاشی و سراميک، نساجی و كشت های گلخانه در استان يزد نشان می دهد انتخاب كالا در اين منطقه درست صورت گرفته و اگر در انتخاب نوع توليد دقت كنيم، در زمان طولانی مشكلات كمتری را تجربه خواهيم كرد.

وی گفت: توليد برخی كالاها چرخه عمری را به همراه دارد كه پس از رشد و اوج توليد به سمت سرازيری حركت می كند و در اين زمان بايد توليد كنندگان با خلاقيت، نوآوری و تكنولوژی از اين شرايط با موفقيت عبور كنند.

وی افزود: براي توسعه صادرات بايد ظرفيت های توليد با كيفيت را تقويت كنيم تا بتوانيم نسبت به فعاليت در بازارهاي موجود در دنيا برنامه ريزی و اقدام كنيم.

وی با اشاره به اينكه مشكل بزرگ صنعت كاشی و سراميک، بازاريابی است تصریح کرد: ورود صنعت كاشی و سراميک به بازارهای اروپايی تقويت نگاه كيفی را به همراه دارد و اگر ما در بازارهای ديگر با چالش روبه رو شويم می توانيم با خيال آسوده تر نسبت به حل آن اقدام كنيم.

خسرو تاج خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات و فعاليت چشمگير استان يزد در زمينه های تجاری و بازار می توان زمينه سازی های مؤثری در بازار كشور های عربی، اروپايی و كشورهای همسايه ايجاد كرد و همكاري لازم از سوی سازمان توسعه تجارت ايران و ساير نهادهای مؤثر در اين زمينه صورت می گيرد.

مديركل صنعت، معدن و تجارت استان يزد، نیز با اشاره به ظرفيت های صادراتی استان گفت: استان يزد با ظرفيت هايی چون وجود كمرگ مستقل، فرودگاه بين المللی، اخذ مجوز احداث بندر خشک، راه اندازی مركز سرمايه گذاری به عنوان پنجره واحد استان، قابليت های بالايی برای توسعه صادرات غيرنفتی دارد.

محمدرضا علمدار يزدی افزود: وجود تجار و بازرگانان خوش سابقه و توانمند، سازمان های مردم نهاد فعال در زمينه صادرات و برخورداری از روابط دوجانبه و موثر تجار يزدی در ايران و جهان، زمينه هايی را برای رشد صادرات به وجود آورده اند كه نيازمند حمايت و به كارگيری بيشتر است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار