وی گفت: توليد برخی كالاها چرخه عمری را به همراه دارد كه پس از رشد و اوج توليد به سمت سرازيری حركت می كند و در اين زمان بايد توليد كنندگان با خلاقيت، نوآوری و تكنولوژی از اين شرايط با موفقيت عبور كنند.
وی افزود: براي توسعه صادرات بايد ظرفيت های توليد با كيفيت را تقويت كنيم تا بتوانيم نسبت به فعاليت در بازارهاي موجود در دنيا برنامه ريزی و اقدام كنيم.
وی با اشاره به اينكه مشكل بزرگ صنعت كاشی و سراميک، بازاريابی است تصریح کرد: ورود صنعت كاشی و سراميک به بازارهای اروپايی تقويت نگاه كيفی را به همراه دارد و اگر ما در بازارهای ديگر با چالش روبه رو شويم می توانيم با خيال آسوده تر نسبت به حل آن اقدام كنيم.
خسرو تاج خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات و فعاليت چشمگير استان يزد در زمينه های تجاری و بازار می توان زمينه سازی های مؤثری در بازار كشور های عربی، اروپايی و كشورهای همسايه ايجاد كرد و همكاري لازم از سوی سازمان توسعه تجارت ايران و ساير نهادهای مؤثر در اين زمينه صورت می گيرد.
مديركل صنعت، معدن و تجارت استان يزد، نیز با اشاره به ظرفيت های صادراتی استان گفت: استان يزد با ظرفيت هايی چون وجود كمرگ مستقل، فرودگاه بين المللی، اخذ مجوز احداث بندر خشک، راه اندازی مركز سرمايه گذاری به عنوان پنجره واحد استان، قابليت های بالايی برای توسعه صادرات غيرنفتی دارد.