زوار اربعین حسینی برای حفظ سلامتی خود حتی الامکان از حرکت در شب خودداری نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان توصیه هایی به زائران اربعین حسینی، گفت: تیم های گشتی فعال است و حتی الامکان از تردد کاروان ها در شب خودداری می شود اما نمی توان بصورت قطعی از تردد زائران انفرادی جلوگیری نمود.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: زوار دقت داشته باشند که حتما خارج از حاشیه راه در محور امنی حرکت کنند یعنی در مسیر آسفالت نباشند و خلاف جهت خودروها قرار بگیرند تا هم عابر و هم راننده دید کافی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

دولتشاهی عنوان کرد: اگر کسانی قصد دارند در شب به پیاده روی ادامه دهند باید به نکاتی همچون پوشیدن لباس رنگی، به همراه داشتن شب نما و یا پرچم و کاور رنگی دقت نمایند.
وی اظهار داشت: در همین راستا امروز بازوبندهای شب نما تهیه شده و در پایگاه های مستقر در مسیر زوار توزیع شد تا این شب نماها در اختیار زوار پیاده قرار بگیرد چرا که در محور اهواز-چذابه محدودیت تردد خودرو اعمال نشده است.

تاثیر مثبت احداث دوپارکینگ در چذابه و شلمچه

دولتشاهی بیان کرد:امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت های بسیار خوبی را در مسیرهای پیاده روی داریم که از جمله این پیشرفت ها احداث دو پارکینگ در نزدیکی پایانه های مرزی شلمچه و چذابه با ظرفیت هر کدام 50هزار خودرو می باشد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: این طرح سال گذشته تصویب شد و با پیگیری و همکاری تمام ارگان ها و نهاد ها امسال به بهره برداری رسید هر چند که نواقصی را می توان در این طرح  دید اما از لحاظ زیر سازی اقدامات خوبی در زمینه روشنایی ، سرویس بهداشتی و نظارت بر ورود و خروج پارکینگ صورت گرفته است.

وی افزود: از پارکینگ به بعد تردد خودرو ممنوع است زیرا موکب ها مستقر شده و زائران می توانند از خدمات موکب ها بهره ببرند.

دولتشاهی اظهار داشت: تمام امکانات بستر سازی، آسفالت، پارکینگ ، جاده و علائم هشدار دهنده و حتی مین زدایی جاده جدید بستان به چذابه با امکانات بومی و محلی بوده است زیرا اجرای طرح اربعین امسال به خود استان واگذار شد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: در بحث نیروی انتظامی از نیروهای سایر شهرستان های استان به پاسگاه های سوسنگرد و خرمشهر تزریق شده و تعدادی نیرو نیز از مرکز اعزام می شوند تا به عنوان راهنمای زوار در گیت ها و پاسگاه ها مستقر گردند.

محدودیت تردد در ایام پیاده روی زائران اربعین

دولتشاهی، رئیس پلیس راه استان خوزستان عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت زائران اربعین محدودیت هایی را در برخی مسیرهای پر تردد اعمال خواهیم کرد.

از 20آبان تا 5 آذر ماه پایانه های تجاری چذابه و شلمچه تعطیل می باشند و تریلی و کامیون حق تردد ندارد.

در همین تاریخ نیز تانکرهای سوخت رسان ترانزیتی در کل استان خوزستان حق تردد نخواهند داشت.

همچنین اتوبوس های زائران در محور ایذه – دهدز- شهرکرد و بالعکس، ممنوع التردد می شوند و زائران باید از محورهای جایگزین همچون الیگودرز- اصفهان- اندیمشک تردد نمایند.

این محدودیت نیز به دلیل نا امن بودن محورها و تردد زیاد زائران در این مسیرها می باشد.

وی اظهار کرد: ممکن است بعدها با توجه به شرایط موجود محدودیت های دیگری اعمال گردد ولی در حال حاضر چیزی مشخص نیست.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.