اساتید نجوم دانشگاه فردوسی مشهد از کویر سه قلعه و رصد گاه نجوم آن بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛ مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر سه قلعه، کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد، عباسی عضو هیئت مدیره انجمن نجوم ایران و جمعی دیگر از اساتید نجوم از کویر و رصدگاه نجوم سه قلعه بازدید کردند.

عرب افزود: هدف از این بازدید این است که با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه و تجربیات اساتید در بحث گردشگری، نجوم و انرژی های پاک بتوانیم،حداکثر استفاده را از پتانسیل های جذاب کویر داشته باشیم.

وی گفت: این گروه شب را در اقامتگاه بوم گردی نمکزار گذرانده و همچنین پس از رصد ستارگان،از مناطق مناسب برای استفاده از ظرفیت نجوم در کویر سه قلعه،بازدید و عکاسی کردند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود:در جلسه جمع بندی که با حضور نماینده مردم شهرستانهای سرایان - فردوس- طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام کفشی امام جمعه سه قلعه و کافی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد،مهمترین ظرفیتها و پتانسیل های موجود درشهر سه قلعه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار