این یادواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از دانش آموزان دختر بسیجی شهرسرخه در جوار گلزار شهدای سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سرخه ، مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در این یادوراه با بیان اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت:شهادت از آغازین روزهای بوجود آمدن جهان هستی و به همراه پانهادن انسان به این کره خاکی بوجود آمد و قدمتی تاریخی دارد.
وی مقام شهدا را بسیار ارزشمند و فاخر عنوان کرده و تصریح کرد:مقام شهیدان در پیشگاه خداوند منان آنچنان ارزشمند و والاست که خداند بزرگ چهل مقام برای شهید تعریف نموده که این مهم نشان از جایگاه ارزنده و اهمیت بسیار والای شهید و شهادت در ارزشهای اسلامی دارد.
فرماندار سرخه گفت:اقتدار،امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی روز به روز به برکت خون شهیدان بخصوص شهیدان دانش آموز این مرز و بوم در حال افزایش است که درهمین راستا امروز شاهد نفوذ ارزشها و اساس های انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) در جای جای کره خاکی در میان مردم هستیم.
مویدی زاده با شاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند:زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست گفت:یادواره شهدا نقطه عطفی برای حفظ،حراست و پاسداری از ارزشهای شهدا و همچنین بازنگاه داشتن مسیر شهادت و جهاد در راه اسلام و دین خداست که باید بری برگزاری هرچه بهتر و همچنین مستمر این یادواره ها در طول سال بکوشیم.
حمزه پدر شهید مدافع حرم محمد حسین حمزه نیز در این یادوراه با تبیین دستاوردهای از خودگذشتگی های شهدا گفت:خانواده شهدا مرجعی برای شهید شناسی و ترویج راه شهدا برای نسل های آینده کشور و آینده سازان این مرز و بوم هستند که تبیین دستاوردها و سیره زندگی شهدا یکی از مهم ترین وظایف آنان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهدای فرهنگی و دانش آموز در راستای رسالت آموزشی و پرورشی خود در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده و به شهادت رسیده اند گفت:باید با استفاده از الگوی زندگی شهیدان در جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهدات تلاش کرده و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و پشتیبانی از ولایت فقیه را تنها راه سعادت نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.